پیش بینی وزش باد شدید در تهران، هوای پایتخت سالم می باشد

باغ من: مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد شدید در تهران طی روزهای پایانی هفته، از سالم بودن هوای پایتخت اطلاع داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر امروز(۵ اردیبهشت) است، اظهار نمود: در این روز در بعضی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می رود.

وی ادامه داد: بر مبنای نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی امروز وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار دارد و با تداوم این شرایط جوی طی فردا (۶ اردیبهشت) در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش بینی می گردد.

به گفته مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انتظار می رود وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران تا فردا در شرایط مطلوب قرار داشته باشد.

شهبازی با اشاره به افزایش نسبی دما در تهران تا فردا (۶ اردیبهشت) اظهار داشت: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی روز جمعه (۷ اردیبهشت) وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۲ متر بر ثانیه و بارش خفیف و پراکنده باران در بعضی ساعات دور از انتظار نیست.

وی در انتها با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ بامداد امروز با شاخص میانگین ۷۴ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار نمود: کیفیت هوای هم اکنون تهران هم با شاخص میانگین ۷۹ همچنان در شرایط سالم می باشد.

برچسب ها:,