برگزاری نشست مشترک کارشناسان ایران و آلمان در دانشکده محیط زیست

باغ من: جمعی از کارشناسان محیط زیست کشور آلمان ضمن برگزاری یک نشست تخصصی با کارشناسان دانشکده محیط زیست از ظرفیت ها و زیرساخت های این دانشکده بازدید نمودند.
عضو هیات امنای دانشکده محیط زیست با اشاره به این که این نشست به منظور بررسی جزئیات پیشنهادی پروژه مشترک ایران و آلمان با عنوان «توسعه مدیریت مشارکتی و سازگاری با تغییرات آب و هوایی» برگزار شده به خبرنگار مهر اظهار داشت: در این فرآیند مدیریت مناطق حفاظت شده و ظرفیت سازی و آگاه سازی ارزیابی می گردد و بعد از آموزش مدیران در قالب دوره های آموزشی و کارگاه های ملی، برنامه های پژوهشی و نمایشگاه های تخصصی صورت می پذیرد.
اصغر محمدی فاضل اضافه کرد: توسعه برنامه های گردشگری بر اساس ظرفیت طبیعی مناطق حفاظت شده از اهداف دیگر این پروژه است که در آن توسعه کسب و کار مردم محلی با فعالیت های سازگار با محیط زیست مورد توجه قرار خواهد گرفت که جزئیات آن بعد از برگزاری جلساتی در سازمان حفاظت محیط زیست به تائید معاونت محیط طبیعی سازمان رسیده است. فاضل با اشاره به اهمیت توجه به معیشت جوامع محلی در طراحی پروژه های محیط زیستی اظهار داشت: طبق مذاکرات انجام شده در خلال انجام این پروژه فعالیت های اقتصادی کوچک در کنار روستاها برای فروش محصولات جوامع محلی که مورد توجه گردشگران است، استقرار می یابد که متعاقباً سبب توسعه اقتصادی در مناطق خواهد شد.
رئیس اسبق دانشگاه محیط زیست اضافه کرد: از طرفی با آموزش و افزایش سطح دانش کارشناسان محلی در مورد خدمات اکوسیستمی به شکلی حفاظت از این مناطق برای افراد محلی پرارزش می گردد و از جانب دیگر تلاش می گردد با اقدامات فرهنگی و با الهام از تعالیم دینی و آداب و رسوم محلی زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم فراهم آید. فاضل ضمن تاکید بر اینکه در این پروژه، تغییرات آب و هوایی، سازگاری و شناسایی گونه های گیاهی و جانوری مورد بررسی قرار می گیرد، اضافه کرد: در این نشست چند تن از کارشناسان دانشکده حضور داشتند که با اشاره به تجارب گذشته خود در زمینه همکاری علمی با موسسات بین المللی به بیان نظرات خود پرداختند.
در حاشیه این نشست کارشناسان آلمانی به بازدید فضاهای علمی و رفاهی دانشکده پرداخته و با جمعی از اساتید، کارشناسان، کارکنان و دانشجویان این مرکز گفتگو کردند.

برچسب ها:, ,