اخطار سازمان هواشناسی به دنبال ورود سامانه بارشی جدید به کشور

باغ من: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و وزش باد شدید و وقوع سیلاب در بعضی مناطق اخطار داده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا در این اخطاریه آمده است:
«پیرو اطلاعیه شماره ۱۴ مورخ روز گذشته (۱۱ اردیبهشت) با عنایت به شدت بارش در بعضی مناطق کشور، طی فردا (پنجشنبه) و جمعه، وضعیت هوا به شرح زیر پیش بینی می شود:
فردا (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت): از پس از ظهر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، همدان، نیمه جنوبی مرکزی، نیمه غربی اصفهان، غرب یزد و ارتفاعات مرکزی البرز.
روز جمعه (۱۴ اردیبهشت): رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، نیمه جنوبی مرکزی، نیمه شرقی لرستان، غرب و جنوب اصفهان، غرب یزد.»
در انتها این اخطاریه آمده است: «شایان توجه است که خصوصیت سامانه های فصل بهار، وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق است که به جهت بارش شدید موقت در بازه زمانی کوتاه، منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد همچون در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب می گردد. همچینن احتمال وقوع رعد و برق بویژه در ارتفاعات و بارش تگرگ هم وجود دارد. ازاین رو سفارش می گردد تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.»

برچسب ها:, ,