آلودگی هوا باعث سوء تغذیه درختان می گردد

باغ من: بررسی ها نشان داده است آلودگی هوا باعث سوء تغذیه درختان می گردد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، محققان انگلیسی در مطالعه ای دریافتند آلودگی هوا ناشی از کارخانه ها و موتورهای دیزلی باعث می گردد قارچ هایی که درختان را تغذیه می کنند از بین بروند و در نتیجه درختان دچار سوء تغذیه شوند.

به گفته محققان اخیرا نشانه هایی از بیماری در درختان انگلیس و اروپا مشاهده شده که از آن جمله می توان به تغییر رنگ و رشد پراکنده برگ ها اشاره نمود. بین ۱۵ تا ۹۰ درصد از جنگل ها در انگلیس به علت آلاینده هایی که وارد خاک شده اند، صدمه دیده و اجتماعات میکروبی اطراف ریشه درختان از بین رفته است.

اکنون محققان دریافتند عامل تاثیر گذار در این شرایط آلودگی هواست که با صدمه رساندن به قارچ های مفید در ریشه درختان باعث سوء تغذیه در آن ها می گردد.

ریشه درختان به قارچ های مایکوریزا وابسته هستند تا مواد مغذی خاک از قبیل نیتروژن، پتاسیم و فسفر را استخراج کنند. همینطور ریشه درختان کربن را به قارچ برمی گرداند. این یک رابطه دو طرفه است که برای سلامت درختان حیاتی می باشد.

محققان انگلیسی به مطالعه روی ۱۳ هزار نمونه خاک در ۱۳۷ منطقه جنگلی در ۲۰ کشور اروپایی پرداختند. آنها اظهار داشتند مطالعات اخیر نشان دهنده بروز علائم سوء تغذیه در درختان است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به قول محققان روند اخطار دهنده ای از سوء تغذیه درختان در سراسر اروپا مشاهده شده که درختان را در برابر بیماری ها، آفت ها و تغییرات اقلیمی صدمه پذیر می سازد.

برچسب ها:,