مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات محیط زیست: استمرار و اصلاح فرآیند بازرسی به پویایی خدمت رسانی کمک می نماید

باغ من: قزوین- مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: اصلاح فرآیند بازرسی، استمرار ارزیابی، ارتقاء سلامت اداری و نظارت مستمر باعث پویایی فعالیتها می گردد.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، همایش سراسری بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات محیط زیست استانهای کشور از روز جمعه در سالن باغستان قزوین شروع شد. رحمان وهاب زاده در مراسم افتتاحیه این همایش سراسری اظهارداشت: محیط زیست از سرمایه های ملی است و همه مردم و مسئولان وظیفه شرعی، اخلاقی و ذاتی دارند تا از آب و هوا و خاک، گونه های جانوری و گیاهی صیانت کنند. وهاب زاده بیان کرد: در سالهای گذشته بر اثر بی توجهی در محیط زیست و مدیریت ناکارآمد به محیط زیست صدمه زده ایم و خشک شدن تالابها، دریاچه ها، تخریب جنگلها، مراتع، نابودی گونه های گیاهی، جانوری، افزایش ریزگردها از مشکلات کنونی است که باید برای آن تدبیر نماییم.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست کشوریادآورشد: مهمترین ضعف های ما در مدیریت منابع آبی و حقابه زیستی تالابها و مدیریت منابع آب کشور است و اگر در گذشته به این امور توجه می شد با مشکلات کنونی مواجه نبودیم. وهاب زاده افزود: گاهی بعضی از مدیران به علت مشغله کاری از ماموریت ها عقب می مانند و بازرسی و ارزیابی مورد غفلت واقع می گردد و آنقدر مدیر را درگیر مسائل روزمره کرده ایم که از نظارت عقب می ماند. وی اظهارداشت: بازرسی و نظارت باید مستمر باشد تا به نتیجه برسیم و در این میان به هم گرایی و هم افزایی نیازمندیم. وهاب زاده اظهار داشت: توسعه نظام پیشگیری از انحراف و تعامل و هم اندیشی، هم افزایی بازرسان و اجرای پایش مستمر در برنامه ها از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است. وی یادآورشد: اصلاح فرآیند بازرسی، استمرار ارزیابی، ارتقاء سلامت اداری، سالم سازی فضای اداری، بازرسی و نظارت از کارهایی است که می تواند ما را به هدف برساند.
وهاب زاده اظهارداشت: مدیران باید به بازرسان اهمیت بیشتری دهند تا به ارتقاء سلامت اداری کمک گردد و در این میان بازرسان هم لازم است کمک مدیران محیط زیست باشند و مانع فعالیتها نشوند. مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست کشور افزود: باید ظرفیت انتقاد پذیری را در بین همه مدیران بالا ببریم و از افرادی در مسئولیت ها استفاده نماییم که تعهد کاری، تخصص، مقبولیت، تعامل و روحیه خدمت بالایی داشته باشند.