خسارت ۳ میلیاردی آتش سوزی به مراتع قرق شده ستاد احیای دریاچه ارومیه

باغ من: رییس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری سلماس از خسارت ۳ میلیارد ریالی به مراتع قرق شده ستاد احیای دریاچه ارومیه در اثر آتش سوزی اطلاع داد.
بهروز عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: شامگاه دیشب مراتع قرق شده درختچه های گز حوزه ستاد احیای دریاچه ارومیه در روستای قره قشلاق سلماس دچار آتش سوزی شد.
عظیمی با اشاره به تلاش ۵ساعته نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آتشنشانی سلماس برای اطفای حریق گسترده این مراتع، بیان کرد: این آتش سوزی به مساحتی حدود ۳۱ هزار متربع از این مراتع خسارتی معادل ۳ میلیارد ریال وارد کرد.
وی ادامه داد: به دلیل بارش های مناسب بهاری در سال جاری، پوشش گیاهی مراتع سطح استان از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است و باتوجه به گرم تر شدن وضعیت آب و هوایی، احتمال آتش سوزی در سطح مراتع شهرستان بیشتر شده است.
رییس اداره منایع طبیعی و آبخیزداری سلماس با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، اضافه کرد: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شوراهای عزیز روستاها درخواست داریم تا نسبت به آتش سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند. نقش نیروهای مردمی، بسیج و سازمان های مردم نهاد در کمک رسانی به یگان های حفاظت بسیار حیاتی و مهم می باشد و امیدواریم با یاری این عزیزان بتوانیم در حفط و حراست از عرصه های منابع طبیعی کوشا باشیم.

برچسب ها: