مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: وسعت آتش سوزی در هورالعظیم افزایش یافت

باغ من: اهواز- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: طبق آخرین تصاویر ماهواره ای، آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از ۱۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار رسید.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نیزارهای خشک قسمت جنوب دریاچه «ام النعاج» در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم علت آتش سوزی روزهای اخیر است، اضافه کرد: سال قبل هم با آتش سوزی بخشی از نیزارهای این دریاچه مواجه بودیم اما به علت بهتر بودن شرایط آبی هور، آتش به سرعت خاموش شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ روز از آغاز آتش سوزی در این قسمت از تالاب هوالعظیم می گذرد، بیان کرد: در این مدت کمتر از یک هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب طی سه نوبت دچار آتش سوزی شد اما به علت اینکه هور در این بخش از مقداری آب بهره مند است، آتش بعد از چند ساعت خاموش شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه طبق آخرین تصاویر ماهواره ای، آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از ۱۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار رسیده است، اظهار داشت: با تغییر مسیر جهت باد به سمت ایران، دود ناشی از این آتش سوزی بعضی از شهرهای استان خوزستان را در بر می گیرد.
لاهیجان زاده با اشاره به رایزنی ها و مکاتبات صورت گرفته با طرف عراقی برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم اظهار داشت: با عنایت به باتلاقی بودن منطقه، برای اطفای آتش به بالگرد آب پاش نیاز است که کشور عراق از چنین امکانی برخوردار نیست از این رو پیشنهاد شد ایران بالگردی را برای اطفای حریق به منطقه اعزام کند که به محض موافقت این کار صورت خواهد گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: از جانب این سازمان پیشنهاد داده شد با عنایت به بحرانی شدن شرایط، مبحث با استفاده از وزارت امور خارجه ایران و رایزنی های دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گیرد.

برچسب ها:, ,