دومین استان پرآب کشور در معرض خشکسالی

باغ من: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی با وجود بارش های قابل توجه سال قبل با کاهش سطح منابع آب زیر زمینی از دومین استان پر آب کشور به استانی در خطر خشکسالی تبدیل گشته است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، کیومرث دانشجو در آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای ۱۳ گانه استان وجود دارد که بیشترین میزان آن در سد بوکان ذخیره سازی شده است.
دانشجو اضافه کرد: مهمترین مشکل ذخیره آب پشت سدهای آذربایجان غربی، نبود ذخیره برفی مناسب در کوههاست که تداوم ذخیره سازی آب در سدهای استان را متوقف می کند.
وی اظهار داشت: پشتیبانی از کشاورزان یکی از برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای استان است و در همین راستا نظارت بر توسعه اصولی طرح های آبخیزداری و هم تصحیح روش های استفاده از آب در بخش کشاورزی باید بیشتر از گذشته در سطح شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.
دانشجو بیان کرد: حفاظت از منابع آب یک وظیفه همگانی است و استفاده از نظرات نخبگان، کارشناسان و دلسوزان امر در زمینه مدیریت درست منابع آبی استان همچون مهمترین راهکارها برای جلوگیری از بروز بحران آب در استان است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در این آیین با تقدیر از حسن سیدی، مدیر اسبق امور آب سلماس، کیومرث جهانگرد به عنوان رییس جدید این اداره ارائه شد.

برچسب ها:, , ,