مدیر دفتر استان آذربایجان غربی ستاد احیای دریاچه ارومیه ۴۸۰ هکتار نهال کاری در اطراف دریاچه ارومیه

باغ من: مدیر دفتر استان آذربایجان غربی ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: محیط زیست در زمینهای اطراف دریاچه ۴۸۰ هکتار نهال کاری و کاشت درختان شورگز انجام داده و تثبیت کرده است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در بازدید خبرنگاران از پروژه های این ستاد اظهار داشت: هدف ما از احیای دریاچه ارومیه، احیای زندگی و معیشت مردم منطقه است و بنابراین پراولویت ترین پروژه های ما در دریاچه ارومیه تثبیت ریزگردها بود. چون هرچه وسعت خشکی دریاچه بالا می رفت به ریزگردها هم افزوده می شد.
فرهاد سرخوش اضافه کرد: شدت ریزگردها به حدی بود که مردم، برخی روستاهایی که اطراف دریاچه بودند از سال ۹۳ به تدریج تخلیه کردند چونکه با عقب نشینی دریاچه، ریزگردها افزایش یافته و کشاورزی تعطیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: ریزگردهای ارومیه مثل عراق و خوزستان، تنها از جنس خاک نیست. ریزگردهای نمکی است و هرجا بنشیند زندگی وموجودات زنده را از بین می برد. در منطقه جبل کندی در آذربایجان غربی، در ۴۰ کیلومتری ارومیه و در بخش شمالی دریاچه در سالهای ۹۳ و ۹۴ با کوچکترین باد، طوفان شن به آذربایجان شرقی و اطراف دریاچه می رسید و اینجا از مهمترین کانون های ریزگرد بود.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: محیط زیست بخشی را که در منطقه تحت حفاظتش بود تثبیت می کرد و خارج از این مناطق را به اداره کل منابع طبیعی استان سپردند. محیط زیست در ۴۵ هکتار از این منطقه ۸۳۰ هکتاری قرق شده، مالچ پاشی و در ۴۸۰ هکتار، نهال کاری و کاشت درختان شورگز انجام داده و تثبیت کرده است. نگهداری از این مجموعه را به اداره کل منابع طبیعی واگذار کرده است.

برچسب ها:,