رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان: میزان گرد و خاک معلق در هوای آبادان به ۶ برابر حد مجاز رسید

باغ من: آبادان – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان میزان گرد و خاک معلق در هوای آبادان را شش برابر حد مجاز اعلام نمود.

علی فتحی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، میزان گرد و خاک معلق در هوای شهرستان آبادان را ۹۳۸ میکروگرم بر مترمکعب عنوان نمود و اظهار داشت: این میزان گرد و خاک نشان دهنده حجم ۶ برابری آن در مقایسه با استانداردهای جهانی دارد.
رئیس اداره هواشناسی آبادان هم اظهار داشت: میزان دید افقی در هوای این شهرستان در ساعت ۷ بامداد به ۱۰۰ متر رسید.
علی تابع الحجه اضافه کرد: طبق اطلاعیه روز گذشته سازمان هواشناسی، وضعیت ناپایداری تا آخر هفته وجود خواهد داشت.
روز گذشته سازمان هواشناسی استان خوزستان در اطلاعیه ای اعلام نمود: از امروز (یکشنبه) تا آخر هفته جاری در برخی از ساعات با افزایش ابر، بارشهای رگباری پراکنده، رعد و برق و تندبادهای لحظه ای بخصوص در نیمه جنوبی، شرقی، شمالی و ارتفاعات استان مواجه خواهیم بود.
همچنین به علت وزش تند بادهای لحظه ای، احتمال برخاستن گرد و خاک و غبار محلی و کاهش دید افقی بخصوص در مناطق جنوبی و مرکزی استان دور از انتظار نیست، لازم به ذکر است بالا بودن رطوبت در این ایام سبب مه یا مه رقیق صبحگاهی بخصوص در شهرهای ساحلی و مرکزی استان خواهد شد.
بنا بر تصمیم و اعلام فرمانداریهای، مدارس و دانشگاههای شیفت بامداد در آبادان و مدارس شیفت بامداد در خرمشهر تعطیل اعلام شدند، در مورد تعطیلی شیفت پس از ظهر مدارس و دانشگاههای و مراکز عالی هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

برچسب ها:, , ,