لزوم اصلاح قوانین به کارگیری سلاح توسط محیط بانان

به گزارش باغ من فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: قوانین در رابطه با به کارگیری سلاح توسط محیط بانان نیازمند اصلاح و بازبینی است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا جمشید محبت خانی روز گذشته در همایش پشتیبانی از محیط بان در بیرجند اظهار نمود: حدود ۳۴۰۰ محیط بان در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بر مبنای اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی بوده و فعالیت ضربه زننده به آن ممنوع می باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشورافزود: محیط زیست را می توان روابط متقابل انسان، حیوان و گیاه با آب، هوا و خاک دانست که خیلی از بیماری هایی که با آن دست به گریبان هستیم از بی توجهی به آن نشات می گیرد.

محبت خانی با اشاره به اینکه محیط بان تنها برای حفظ جان خود می تواند از سلاح استفاده نماید، خاطرنشان کرد: اثبات اینکه محیط بان برای حراست از جان خود در مقابل شکارچی غیر قانونی از سلاح بهره برده هم کاری مشکل است.

ایشان در ادامه اظهار نمود: برای تکمیل برنامه ها و فعالیت های حفاظت از محیط زیست و گونه های نادر گیاهی و جانوری نیازمند ۸۵۰۰ محیط بان هستیم که در جهت تامین این نیرو هر سال باید ۳۵۰ محیط بان به کارگیری شود.

فرمانده یگان حفاظ محیط زیست کشور در ادامه اظهار داشت: در زمان درگیری محیط بان با شکارچی غیر قانونی، فرصت اخطار ایست و شلیک هوایی وجود ندارد و قوانین در رابطه با به کارگیری سلاح توسط محیط بانان نیازمند اصلاح و بازبینی است.

محبت خانی با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیزات، بیمه و مسائل رفاهی محیط بانان از سویی و بررسی لایحه محیط بانان در مجلس از جانب دیگر خاطرنشان کرد: با عنایت به این موارد امیدواریم سال ۹۸ برای محیط بانان یک سال طلایی باشد.