گزارش باغ من به نقل از مهر؛ پویش مردمی برای حفاظت از درختان زاگرس، به داریار بپیوندید

به گزارش باغ من پویش مردمی داریار برای حفاظت از زاگرس و ارتقای فرهنگ نگهداری از درختان شروع به کار کرده است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، پویش مردمی «داریار» برای حفظ درختان و تقویت و ارتقاء فرهنگ نگهداری از درختان ایران و زاگرس از دی ماه ۹۷ در قلب زاگرس مرکزی آغاز به کار کرد.
انجمن مردم نهاد «مهندسین محیط زیست زاگرس» ایده پرداز این پویش مردمی است، پویشی که از همین ابتدا با استقبال بی نظیر مردم و اهالی محیط زیست و اعضاء سمن ها روبرو شده آنچنان که در دورترین نقطه لرستان علاقمندان به طبیعت، درخت کاشتند و به «داریار» پیوستند.
«دار» در گویش لری به مفهوم درخت است و «داریار» به مفهوم یاور درخت است و در این پویش می کوشیم یاور درختان که سرمایه بی نظیر زاگرس هستند باشیم.

اهالی «داریار» درختان به خصوص درختان زاگرس را نمی سوزانند، نمی شکنند و نمی بُرند بلکه هر نفر سالانه ۱۰ نهال یا بذر بلوط یا گونه های بومی کشت خواهد نمود.
انجمن مهندسین محیط زیست زاگرس در خلال پویش «داریار» تا دی ماه سال آتی ۱۲ نشست تخصصی ماهیانه برگزار خواهد نمود که هر نشست شامل سه بخش سخنرانی تخصصی با دعوت از یکی چهره های حامی محیط زیست کشور، کارگاه آموزشی برای سمن های محیط زیستی و نشست و گفتگوی چند جانبه اعضاء سمن ها است.
محور و مبحث این ۱۲ نشست به فراخور مشکلات و اولویت های زاگرس انتخاب و اعلام خواهد شد.
سمندر کوهستانی لرستان، فرسایش خاک، زوال بلوط، آموزش عمومی، افزایش کمی و کیفی حفاظت از مناطق ۴ گانه، پژوهش، کارآفرینی سبز و بسیاری موارد دیگر همچون این موضوعات هستند. در این نشست ها تلاش می گردد چهره های جدید فعالیت محیط زیستی لرستان و زاگرس معرفی و به منظور ظرفیت سازی تقویت شوند. همینطور شرکت در همه کارگاه ها و فعالیت های این پویش مردمی مجانی خواهد بود.

برچسب ها:, , ,