با انعقاد تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و وزارت علوم؛ پایان نامه های فناورانه حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست حمایت می شوند

باغ من: در امتداد انعقاد تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های فناورانه دکتری تخصصی که ماحصل آنها تولید محصول مورد نیاز کشور است حمایت می شود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های فناورانه دکتری تخصصی از هفتم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری فرصت ثبت نام دارند و نتایج داوری در تاریخ ۲۵ اسفند ماه جاری اعلام می شود.
این رساله ها و پایان نامه ها در ۳۲ محور و سوژه در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست قابل نمایش هستند که طرح های فناوری استحصال آب از رطوبت هوا، فناوری تولید و استخراج نمک های صنعتی از منابع شورابه ای در سطح کشور و تولید آب ارزان قیمت جهت کشاورزی گیاهان هالوفیت، توسعه سیستم فناوری بازیافت آب اسپری درایر در کارخانجات کاشی و سرامیک و مدلهای فناورانه اجرایی برای کاهش تبخیر از سطح آب های استخرهای کشاورزی و دریاچه های سدها همچون این محورها است.
طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت و تبادل داده های پایه تغییر اقلیم و خشکسالی کشور بر بستر WEB، روش های تبدیل تهدید ریزگردها (ماسه بادی) به فرصت های اقتصادی و شغلی در مناطق تحت پوشش، توسعه عملیات شورورزی و راهبری فناوری های دانش بنیان به منظور کنترل و تثبیت گرد و غبار و مدل توسعه ای استفاده از ظرفیت های آب و خاک حوزه های آبخیز کوچک کوهستانی، کاهش تبخیر و هدررفت آب از دیگر محورهایی است که می توان درباب آنها پایان نامه و رساله نمایش کرد.
مدارک موردنیازبرای ثبت نامه پایان نامه ها و رساله ها کاربرگ ثبت نام تکمیل شده، کاربرگ تعهد تکمیل شده و تصویر برگه تصویب پیشنهادیه رساله / پایان نامه با امضای استاد راهنما و معاون پژوهشی (تحصیلات تکمیلی) دانشکده یا رئیس مؤسسه ذی ربط است.
در شرایط پذیرش این پایان نامه ها و رساله ها آمده است که باید از هیچ منبع دیگری به جز منابع دانشکده / دانشگاه ذیربط حمایت نشده باشند و درحال شروع که در زمینه اولویت های فناوری ستاد، پیشنهادیه مصوب دارند (بیش از شش ماه از تاریخ تصویب آن گذشته نباشد) و زمان دفاع پایان نامه / رساله حداکثر تا بهمن سال آینده باشد.
همین طور سوژه پایان نامه / رساله باید منطبق با موضوعات مورد حمایت در سامانه بوده و خروجی آنها حتماً منتج به نمایش کالا، نرم افزار یا خدمت فناورانه مشخص شود.
باید توجه داشت که پایان نامه / رساله هایی در اولویت حمایت قرار می گیرند که در موعد مقرر ارسال و در کارگروه مشترک داوری مصوب شوند. این درحالی است که در صورت تعدد پیشنهادها در کارگروه مشترک داوری در هر یک از موضوعات مورد نظر، حداکثر تا ۵ مورد، بررسی و داوری شده و حداکثر ۳ درخواست مورد تأیید، حمایت می شوند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاقه مندان می توانند کاربرگ پشتیبانی از پایان نامه و رساله را از سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی http: //omrani.msrt.ir/fa/page/1121 دریافت کرده و سپس تکمیل آنرا به آدرس مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال نمایند.

برچسب ها:, , ,