فعال شدن سامانه بارشی از امروز، وضعیت هوای تهران در ۲۲ بهمن ماه

باغ من: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده را شرح داد.
احد وظیفه در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده با اشاره به اینکه امروز سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور فعال می شود، اظهار داشت: پس از ظهر امروز با تقویت سامانه، فعالیت آن به دامنه های زاگرس مرکزی در استان های ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و برخی مناطق مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور توسعه پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه در شمال شرق و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود، اظهار داشت: دوشنبه با تشدید فعالیت سامانه در نیمه جنوبی کشور، گستره فعالیت آن به شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران و سمنان می رسد.
وظیفه اضافه کرد: به تدریج با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شروع می شود.
مدیر کل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش ها در روز یکشنبه در شمال خوزستان، جنوب لرستان، نیمه جنوبی فارس، جنوب کرمان و غرب هرمزگان خواهد بود، اظهار داشت: در روز دوشنبه در شرق خوزستان، غرب و مرکز خلیج فارس، بوشهر، چهار و محال و بختیاری، فارس، جنوب اصفهان، یزد، نیمه غربی استان های کرمان، هرمزگان وخراسان رضوی بارش پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: در استان های جنوبی رگبار و رعد و برق، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش پیش بینی شده و در دامنه های البرز و زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان، شمال فارس، چهار و محال بختیاری و زاگرس جنوبی و در استان کرمان بارش و کولاک برف، کاهش دید و لغزگی جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.
مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دوشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد و بارش تگرگ در شمال یزد و شرق اصفهان دور از انتظار نیست و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود، اضافه کرد: این سامانه سه شنبه در نیمه شرقی کشور و چهارشنبه در نوار شرقی کشور فعال خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سردترین استان اردبیل با منفی ۶ درجه خواهد بود، اظهار داشت: همینطور بوشهر و اهواز با بیشینه ۲۲ درجه گرم ترین مرکز استان خواهند بود.
وظیفه با اشاره به اینکه تهران در روز یکشنبه (۲۱ بهمن) صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد خواهد داشت اظهار داشت: همینطور برای روز ۲۲ بهمن وضعیت هوای تهران کمی ابری در پس از ظهر افزایش ابر و بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

برچسب ها:, , ,