باران و برف در البرز و زاگرس، کولاک و لغزندگی در جاده های شمال

باغ من: سازمان هواشناسی اعلام نموده که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه بخش بزرگی از مناطق کشور شاهد بارش باران و برف خواهد بود و در جاده های شمال کولاک و برف رخ می دهد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام نمود: از پس از ظهر سه شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده و به تناوب تا روز شنبه در کشور فعال خواهد بود.
بر این اساس روز سه شنبه ۹۷/۱۲/۰۷ بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش بادشدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی نقاط استان های اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه و ارتفاعات استانهای تهران، البرز و قزوین پیش بینی شده است.
همچنین روز چهارشنبه ۹۷/۱۲/۰۸ بارش باران گاهی رعد و برق و وزش بادشدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب کردستان، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، برخی نقاط استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کرمان، از پس از ظهر در خراسان شمالی، خراسان رضوی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بخش های مرکزی خلیج فارس، غرب و جنوب فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان و نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان رخ می دهد.
این اطلاعیه تاکید کرده در روز سه شنبه در جاده های کوهستانی استان های واقع در شمال غرب، غرب و جاده های کوهستانی استانهای واقع در البرز غربی و مرکزی و روز چهارشنبه در جاده های کوهستانی استانهای واقع در البرز غربی، مرکزی و شرقی و جاده های کوهستانی استانهای واقع در شمال غرب، غرب و استانهای واقع در زاگرس مرکزی کولاک برف، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی شده از این رو سفارش می شود تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.