در گزیده اخبار اجتماعی امروز بخوانید از تذکر ناجا درباره فیلمبرداری از ماموران پلیس تا درخواست برای اهدای خون

باغ من: تصویب کلیات بودجه سال آینده شهرداری تهران، درخواست برای اهدای خون در ایام پایانی سال، تشکیل کارگروه نشاط اجتماعی در وزارت کشور، کاهش دما در نیمه شمالی کشور، ممنوعیت تصویربرداری از ماموران پلیس در حین عملیات و… همچون اهم اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه ۱۲ اسفندماه است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، تحریریه اجتماعی ایسنا امروز – یکشنبه ۱۲ اسفندماه – بیشتر از ۵۰ خبر بر خروجی خود منتشر نمود که بعضی از آنها به دنبال می آید:
تصویب کلیات بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۳ رأی موافق و ۶ رأی مخالف کلیات بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران را به تصویب رساندند.
تمرکززدایی مهم ترین رویکرد بودجه سال آینده شهرداری تهران
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تمرکززدایی را مهم ترین رویکرد بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: با تمرکززدایی از بودجه های خدمات شهری و اجتماعی، پایه بودجه مناطق به خصوص مناطق کمتر برخوردار پایتخت افزایش یافته است.
تلاش شورای شهر برای اتمام بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تا ۲۰ اسفند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شورای اسلامی شهر تهران تا اختتام هفته جلسات خودرا در دو نوبت بامداد و پس از ظهر پیگیری خواهد کرد، اضافه کرد: امیدواریم تا ۲۰ اسفند ماه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری به اتمام برسد
تشکیل کارگروه دائمی «نشاط اجتماعی» در وزارت کشور
وزیر کشور از مردم خواست که اگر انتقاد و یا سفارش هایی برای کمک به شورای اجتماعی در زمینه نشاط اجتماعی دارند، آنها را به دبیرخانه شورای اجتماعی ارائه کنند.
در روزهای پایانی سال، اهدای خون را فراموش نکنید
مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان بازگشت ۳۷۸هزار تهرانی برای اهدای خون طی ۱۱ ماه گذشته، در عین حال از مردم خواست که در ایام پایانی سال اهدای خون را فراموش نکنند.
۱۷ فرآورده تبلیغی ماهواره ای غیرمجاز اعلام شد
سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی ۱۷ فرآورده غیرمجاز را که به شکل گسترده در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، اعلام نمود.
جراحی دوباره “حذف ازدواج دختران زیر۱۳سال”
درحالی که معاون رئیس جمهور در امور زنان از ارسال «لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۳ سال» به دولت خبر داد، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این باره اظهار داشت: معاونت طی سال های اخیر به این مساله ورود کرد و مطالعاتی را انجام داد، اما تقارن طرح نمایندگان مجلس با پیش نویس لایحه معاونت زنان سبب تامل ما شد تا نتایج طرح مجلس به ثمر برسد، اما رد طرح مذکور در کمیسیون مجلس، این معاونت را وادار کرد تا لایحه پیشنهادی سابق را سریعا بررسی و به دولت نمایش کند.
جای خالی مددکاران اجتماعی در لایحه اطفال و نوجوانان
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به لایحه اطفال و نوجوانان اشاره کرد: به نظر قانون خوبی است، اما حیطه اختیارات مددکاران اجتماعی تعریف نشده است. مددکاران اجتماعی اختیار تام برای حمایت ندارند و همه موارد منوط به سیستم قضایی می شود؛ در حالیکه در خیلی از موارد باید حمایت اجتماعی پیش از ورود به سیستم قضایی صورت گیرد.
چرخش نظام آموزشی به سمت سیستم پرورشی
علی کاظمی – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین را مهم ترین چرخش نظام آموزشی از سیستم آموزش محور به سمت سیستم پرورش محور دانست.
بطحائی: ترس نمره و اخراج شدن باید از دستور مدارس خارج شوند
سیدمحمد بطحائی – وزیر آموزش و پرورش، کنکور، کتاب های کمک آموزشی، برنامه های الزامی و ترس از نمره را موانع اصلی تربیت و پرورش در مدارس دانست.
از فسیل های ۸ میلیون ساله تا ژن های فریز شده
سرویس محیط زیست ایسنا همزمان با ۱۲اسفندماه و روز جهانی حیات وحش، در گزارشی با عنوان “از فسیل های ۸ میلیون ساله تا ژن های فریز شده” به بررسی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست پرداخته است.
آیا جنگل های شمال کشور تا ۳۰ سال آینده نابود می شوند؟
چند ماهی است که خبرهای مختلفی در خصوص نابودی جنگل های شمال کشور تا چند سال آینده منتشر می شود. برخی کارشناسان حوزه منابع طبیعی همچون هادی کیا دلیری -رئیس انجمن جنگلبانانی ایران- بارها مطرح کرده اند که تا ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت، اما رئیس شورای عالی جنگل با استناد به آخرین آمار دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها نظر دیگری دارد.
کاهش دما در نیمه شمالی کشور
مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش پراکنده در دامنه های جنوبی البرز و مناطق غرب، از کاهش نسبی دمای نوار شمالی کشور آگاهی داد.
هیچکس حق تصویربرداری از مامور پلیس را ندارد
سردار حسین اشتری – فرمانده ناجا اصرار کرد که هیچکس حق تصویربرداری از مامور ناجا در حین عملیات و همین طور توهین به او را ندارد.
انهدام ۱۲ باند اینترنتی مواد مخدر
سرهنگ محمد بخشنده – رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری بیشتر از ۱۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در شعاع یک کیلومتری مدارس تهران و انهدام ۱۲ باند اینترنتی مواد مخدر آگاهی داد.
افزایش حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد به ۹۰۰ هزارتومان
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان متأهل تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) آگاهی داد.
اخبار پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش باز به شرح زیر است:
فریاد زن جوان، نقشه شوم راننده را نقش بر آب کرد
هیچکس حق تصویربرداری از مامور پلیس را ندارد
جراحی دوباره “حذف ازدواج دختران زیر۱۳سال”
آیا جنگل های شمال کشور تا ۳۰ سال آینده نابود می شوند؟
۵ علت احتمالی ورم پاها

برچسب ها:, , ,