هوای پاک تهران در نخستین روز اردیبهشت

باغ من: مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: وزش باد و کاهش تردد خودروها طی امروز (اول اردیبهشت) سبب برقراری شرایط مطلوب هوا در بیشتر مناطق تهران شده است.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هم اکنون کیفیت هوای شهر تهران با میانگین ۴۷ در شرایط سالم پاک قرار دارد، اظهار داشت: انتظار می رود با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در بعضی ساعات بامداد فردا (۲ اردیبهشت) شرایط کیفیت هوای پایتخت همچنان در شرایط مساعد قرار داشته باشد و تنها وزش باد شدید طی برخی ساعات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق شود.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در نخستین روز از اردیبهشت ۹۸ است که در بعضی ساعات خصوصاً بعدازظهر همراه با افزایش تدریجی میزان ابرناکی و وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی شرقی و شمال شرقی خواهد بود.

به گفته شهبازی، با برقراری شرایط جوی ناپایدار در روز دوشنبه (۲ اردیبهشت)، برای برخی ساعات صبحگاه بارش باران و در بعدازظهر وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه انتظار می رود. همین طور دمای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

برچسب ها:, , ,