تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی گردد

باغ من: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه بررسی وضعیت قرق های اختصاصی کشور (مناطق حفاظت شده مردمی) اظهار داشت: در تابستان امسال پروانه شکار برای چهارپایان صادر نخواهد شد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا حمید ظهرابی اظهار داشت: برمبنای ابلاغیه ای که به استان های کشور شده، صدور پروانه شکار چهارپایان تنها در صورتی انجام می شود که مطالعات جمعیت شناسی در مناطق صورت گیرد و صدور پروانه شکار لزوماً بر پایه مطالعات جمعیت شناسی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با عنایت به اینکه این ابلاغیه بتازگی به استان ها ارسال شده است و در این مدت کم امکان انجام این مطالعات وجود ندارد پس در تابستان سال جاری هیچ پروانه شکاری صادر نخواهد شد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همین طور اظهار داشت: قرق های اختصاصی نیز مکلف به انجام مطالعات ظرفیت برد شده اند که این مطالعات در حال انجام می باشد.

ظهرابی تاکید کرد: از این پس انجام مطالعات دقیق جمعیت شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی مبنای تصمیم گیری نهایی برای صدور پروانه شکار خواهد بود که از سال جاری اجرا می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر پستانداران، صدور پروانه شکار و صید برای پرندگان و ماهیان آب های داخلی نیز منوط به انجام مطالعات و تعیین ظرفیت قابل بهره برداری پایدار می باشد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در علم روز حفاظت حیات وحش، توجه به بهره برداری پایدار در امتداد پایدارسازی حفاظت ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حاظت محیط زیست، وی اظهار داشت: در اهداف کنوانسیون تنوع زیستی بهره برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و بهره مندی عادلانه ذینفعان از منافع حاصل از تنوع زیستی مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: