آسمان غبارآلود در بعضی نقاط کشور

باغ من: مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در بعضی مناطق کشور خصوصاً زابل آگاهی داد.
احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اعلام نمود: با عنایت به آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، در ساعات پس از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم تیرماه) برای ارتفاعات البرز در استان های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: این شرایط را در ساعات پس از ظهر پس فردا (پنج شنبه ششم تیرماه) در سواحل دریای خزر و شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در ساعات پس از ظهر و اوایل شب جمعه تا روز یکشنبه (نهم تیرماه) در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود، اظهار داشت: در این مدت در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوغبار خواهد شد. همین طور طی سه روز آینده برای جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.
وظیفه اشاره کرد: بعدازظهر امروز و طی روز آینده (پنج شنبه ششم تیرماه) با عنایت به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود.
مدیر کل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که امشب هوای تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب با وزش باد شدید همراه خواهد بود، اظهار نمود: فردا (پنج شنبه ششم تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۵ و ۲۵ درجه سانیتگراد خواهد بود. همین طور پس فردا (جمعه هفتم تیرماه) آسمان تهران صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت. دمای تهران در این روز در گرمترین نقطه به ۳۷ درجه سانتیگراد و در خنک ترین نقطه به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

منبع: