معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد؛ ضرورت رفع نقصها در حفاظت حیات وحش

باغ من: دومین نشست مشترک کمیته های مشورتی تخصصی پستاندارن و پرندگان وحشی با حضور مدیران متخصصان و کارشناسان حیات وحش در معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، در این جلسه مسائل و موضوعات در رابطه با حفاظت و مدیریت پستانداران و پرندگان وحشی همچون برآورد جمعیت ها و کاهش تعارضات و لطمه ها مورد بررسی قرار گرفت.
حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه اظهار داشت: انگیزه اصلی برگزاری این نشست ها، بررسی کاستی ها و نقصها موجود و کوشش برای رفع آنها در جهت حفاظت پایدار از گونه های پرندگان و پستانداران است.
وی افزود: از اعضای کمیته های تخصصی می خواهم که ضمن لطمه شناسی فعالیت های مختلف در جهت حفاظت از گونه ها، لیستی از چاره ها و اقدامات موثر مبتنی بر اصول و قواعد علمی روز را تهیه کنند تا راهگشای سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت موثر و پایدار باشد.
ظهرابی همین طور با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی دقیق و علمی درباره حفاظت از گونه ها در سطح جامعه، حضور در فضای رسانه ای و اطلاع رسانی را به منظور تنویر افکار عمومی و ارتقای دانش جامعه و آگاهی مطالبه گران اجتماعی را از ضروریات حفاظت برشمرد و خواهان اهتمام بیشتر مدیران، متخصصان و کارشناسان این حوزه در اطلاع رسانی علمی به جامعه شد.
در ادامه این نشست، شرکت کنندگان درباب برخی موضوعات در رابطه با مدیریت حیات وحش و چگونگی اجرای برنامه های میدانی به بحث و تبادل نظر پرداختند. همین طور مقرر شد تا مسایل تخصصی مربوط به پرندگان و پستانداران در کمیته های تخصصی جداگانه ای با حضور متخصصان هر حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.
دومین نشست مشترک کمیته های مشورتی تخصصی پستاندارن و پرندگان وحشی با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، همین طور رؤسای گروه های تخصصی، اعضای منتخب ادارات کل حفاظت محیط زیست برخی استان ها، نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد و نماینده پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در سالن جلسات معاونت محیط طبیعی اجرا شد.

منبع: