اختصاصی مهر؛ هجوم نیروهای باراجین برای انتقال گونه های حیات وحش پردیسان

به گزارش باغ من گروهی از عوامل دهکده طبیعت باراجین قزوین به کلینیک حیات وحش پردیسان رفته اند تا حیوانات این مجموعه حفاظتی را به دهکده طبیعت باراجین منتقل کنند.

یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام نمود: گروهی از سوی دهکده طبیعت باراجین قزوین به پارک پردیسان آمده و تلاش دارند حیوانات موجود در کلینیک حیات وحش پردیسان را گرفته و با خود به باراجین ببرند.

به گفته وی عوامل مدیریتی و کارکنان کلینیک حیات وحش پردیسان تابحال در مقابل این مورد مقاومت کرده و درها را بسته اند اما نیروهای اعزامی به شدت آنها را تحت فشار گذاشته اند تا حیوانات پردیسان را به این گروه تحویل دهند.

پیش از این ساخت بیمارستان و کلینیک حیات وحش در مجموعه باراجین مطرح شده و قرار بود بعد از آنکه این مجموعه، بیمارستان خویش را تکمیل کرد، صرفاً حیواناتی که مجروح می شوند و احتیاج به درمان خاص در این بیمارستان دارند، به باراجین منتقل شوند. اما حالا به نظر می آید دهکده طبیعت باراجین تلاش دارد تا با حیوانات پردیسان مجموعه خویش را تجهیز و تکمیل کند. عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قبل از این تحت عنوان ساماندهی این کلینیک گفته بود این مجموعه باید ساماندهی شده و همه گونه های حیات وحش آن به مراکز دیگر بخصوص باراجین منتقل شود. باآنکه کلینیک حیات وحش پردیسان محل نگهداری موقت حیوانات برای تیمار و بهبود است اما آن گونه که منابع آگاه به خبرنگار مهر گفته اند این تصمیم زمینه چینی برای تعطیل مرکز بازپروری حیات وحش در پردیسان قلمداد می شود.