محیط زیست استان تهران در هفته ای که گذشت؛ از دستگیری متخلفان شکار تا کشف محل نگهداری غیرمجاز پرندگان

باغ من: معارفه مدیرکل محیط زیست استان تهران در کنار اخبار حوزه محیط زیست طبیعی همچون مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه محیط زیست استان تهران بود.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، انتصاب ومعارفه مدیرکل محیط زیست استان تهران در کنار اخبار حوزه محیط زیست طبیعی همچون مهمترین رویدادهای هفته گذشته در حوزه محیط زیست این استان بود. معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان تهران مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با حضور تعدادی از مسئولان سازمانی و استانی در محل سالن همایشهای پردیس شهید عباس پور دانشگاه شهید بهشتی برگزار و سعید محمودی جایگزین کیومرث کلانتری شد. محمودی در این مراسم اظهار داشت: برای حل معضلات محیط زیست تهران باید در کنار طرح و برنامه، قانون را مد نظر قرار دهیم و تمام توان خودرا بکار خواهیم گرفت و عرصه را بر زمین خواران و شکارچیان سنگدلی که به دنبال از بین بردن ذخایر ژنتیکی و باارزش هستند تنگ خواهیم کرد. کشف محل غیرمجاز تکثیر پرندگان وحشی الهه بیگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از شناسایی و کشف محل غیرمجاز نگهداری و تکثیر انواع پرندگان وحشی و ضبط گونه های مشمول قوانین و مقررات سایتیست با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان تهران خبرداد. بگفته بیگی کار شناسایی دقیق این گونه ها و تطبیق با قوانین گونه های سایتیس در حال انجام می باشد و اقدامات لازم و قانونی بعد از تکمیل پرونده صورت خواهد گرفت. دستگیری متخلفین شکار در منطقه حفاظت شده ورجین عباس سالاری رئیس منطقه حفاظت شده ورجین از دستگیری متخلفان آغاز به شکار در این منطقه با هوشیاری محیط بانان خبرداد.
وی ادامه داد: از این متخلفان یک قبضه سلاح ساچمه زنی و ۱۷ عدد فشنگ چهارپاره به همراه ادوات شکار کشف و پرونده قضایی تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع شد. کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری محمدرضا خویشتن دار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه از متخلفان شکار و صید در سطح شهر تهران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان تهران آگاهی داد و اظهار داشت: این پرندگان جهت بررسی و نگهداری به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان تحویل گردید.

تحویل سه حلقه مار و یک بهله پیغو به محیط زیست علیرضا عطایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از تحویل سه حلقه مار و یک بهله پرنده شکاری از نوع پیغو توسط ماموران آتش نشانی به این اداره آگاهی داد و اظهار داشت: حیوانات تحویلی جهت بررسی وضعیت سلامتی و تیمار به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد. جلوگیری از هدایت و آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در نسیم شهر شیدا اکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با بیان این خبر و ابراز تاسف از ناآگاهی بعضی از کشاورزان درباب خطرات آبیاری زمین هایشان با فاضلاب و تولید محصولات آلوده و تهدید سلامت و بهداشت عمومی، اضافه کرد: با عنایت به آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در نسیم شهر و مشکلات زیست محیطی بهداشتی آن، سوژه جهت اقدام لازم با شهرداری نسیم شهر مطرح و با بررسی های انجام شده و شناسایی محل مذکور مسیر هدایت فاضلاب به اراضی کشاورزی، توسط شهرداری نسیم شهر مسدود شد.

منبع: