رگبار باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش باغ من مدیرکل امورپیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران در ۱۲ استان کشور اطلاع داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر مبنای تحلیل آخرین خروجی مدلهای هواشناسی تا آخر هفته جاری در ساعات پس از ظهر و اوایل شب در بعضی مناطق استان سیستان و بلوچستان برخی مناطق استان کرمان، جنوب شرق فارس و برخی مناطق هرمزگان رشد ابرهای جوششی، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیشبینی می شود.

وی اضافه کرد: فردا (۱۰ مهر ماه) در بعضی مناطق استان گیلان بارش پراکنده و در بعضی مناطق استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید وقتی رخ می دهد.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی افزود: در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های البرز، تهران و سمنان و در ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیشبینی می شود.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۰ مهرماه) کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد شدید و در پس از ظهر بارش خفیف باران پیشبینی می شود. دمای هوا در این روز در گرم ترین زمان به ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به ۱۷ درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت پنجشنبه (۱۱ مهرماه) کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.