یادگیری ماشینی در بین زباله ها!

باغ من: یک استارتاپ انگلیسی، یک مدل کامپیوتری مبتنی بر یادگیری ماشینی ابداع کرده تا روش های مدیریت پسماند و تفکیک زباله را بهبود ببخشد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، یک استارتاپ انگلیسی موسوم به “گری پاروت” (Greyparrot) می خواهد مدیریت پسماند را بهبود ببخشد. این شرکت، از بینش کامپیوتری بهره برده تا مدیریت پسماند را به صورت کارآمدتر و در مراحل متفاوتی انجام دهد.
گری پاروت، فناوری یادگیری ماشینی را با تصاویری از انواع متفاوت زباله به کار گرفته تا یک مدل کامپیوتری را برای تشخیص شیشه، کاغذ، مقوا، روزنامه، قوطی ها و پلاستیک های گوناگون آموزش دهد. این شرکت، از یک دوربین ساده استفاده می نماید که با کامپیوتر ادغام شده و می تواند نوع زباله را در کسری از ثانیه شناسایی کند.

این نوع از فناوری می تواند در موارد گوناگونی به کار برود، اما بنظر می رسد نقش آن در کارخانه های مدیریت پسماند، بسیار امیدوارکننده است. کارخانه های مدیریت پسماند معمولا برای طبقه بندی زباله ها، ماشین های بسیاری را به کار می برند که زباله های کوچک و بزرگ، فلزات و زباله ها را از هم تفکیک می کنند؛ اما خیلی از این ماشین ها در مراحل پایانی پروسه تفکیک، به نیروی انسانی نیاز دارند.
از آنجائیکه با چنین روش هایی نمی توان زباله ها را با دقت صد در صد جدا کرد، انسان ها مجبور هستند که تا حد امکان به زباله ها نزدیک شوند. کارخانه های مدیریت پسماند معمولا برای انتقال زباله ها، لوله های بزرگی را به کار می برند؛ اما این لوله ها در خیلی از موارد، از ایمنی کافی برخوردار نیستند.
گری پاروت تلاش می کند با تکنولوژی جدید خود، گامی در بهبود این پروسه بردارد. این مدل مبتنی بر یادگیری ماشینی می تواند زباله ها را ارزیابی کند و اجسامی را که می توانند به بروز مشکل منجر شوند، تشخیص دهد. در کنار این مدل، از یک ربات نیز استفاده می شود تا زباله های غیر ایمن را به صورت خودکار تفکیک کند.

استارتاپ گری پاروت هم اکنون، تکنولوژی جدید خودرا در انگلستان و کره جنوبی آزمایش می کند و می خواهد در آینده استفاده از آنرا گسترش دهد.

منبع: