از واکنش وزیر بهداشت به شیوع ویروس HIV در لردگان تا حذف یارانه۷۰۰ هزار متمکن

به گزارش باغ من ماجرای شیوع ویروس HIV در لردگان، چالش های کودکان اوتیسم در مدارس، «مناسب سازی مدارس دخترانه» اثرات سوء تربیتی دارد، تداوم بارش باران کشور و… مهم ترین خبرهای اداره اجتماعی در ۱۳ مهر ماه بودند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مهم ترین خبرهای اداره اجتماعی در سیزدهمین روز مهر ماه در ادامه می آید که می توانید با کلیک بر روی لینک هر یک به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

کف سازی پیاده روهای پایتخت با مصالح جاذب آب

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از انجام مطالعاتی برای تغییر نوع مصالح پیاده رو سازی اطلاع داد.

تاکسی های اینترنتی در تعیین قیمت ها بی انصافی نکنند/ هزینه ها کاهش می یابد

مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه دستورالعمل نظارت بر مسافربرهای اینترنتی در کنار محدودیت ها، امتیازاتی را هم برای این شرکت ها در نظر گرفته است اظهار داشت: اگر مجموع هزینه ها و فایده های دستورالعمل جدید را در نظر بگیریم، هزینه ها برای شرکت های متولی تاکسی های اینترنتی کاهش یافته و به صورت طبیعی نباید افزایشی در کرایه های آنها اعمال شود.

دستور کار شهرداری برای تهیه نقشه راه های اضطراری تهران

شهردار تهران ضمن بیان اینکه با همکاری ژاپنی ها صدمه پذیری تهران در مقابل حوادثی چون زلزله مورد بررسی قرار گرفته است تاکیدکرد: شناسایی و تهیه نقشه گسل تهران بر این اساس در دستور کار قرار گرفت. همینطور شریان های تهران هم شناسایی شد و ۱۸ برنامه اولویت دار در مورد کاهش خطر در این شریان ها هم اکنون در دست اجراست.

سرنگ آلوده هیچگاه عامل شیوع ویروس HIV در لردگان نبوده است

وزیر بهداشت اظهار داشت: در روستای چنارمحمودی از مدت ها قبل و از بیشتر از ۴۰ روز پیش، گزارشاتی از موارد آلودگی با ویروس HIV داشتیم که همکاران ما بسیار آرام و بی صدا و با حفظ حرمت مردم شریف آن منطقه، کارها را پیش می بردند.

کاربرد سلول های بنیادی در درمان ۳۰ بیماری / ضرورت افزایش تنوع “قومیتی” در اهدای این سلول ها

دبیر شورای ملی توسعه و نظارت بر مراکز پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز و بانک خون بند ناف وزارت بهداشت ضمن تشریح فرایند اهدای سلول های بنیادی خون ساز، اظهار داشت: برای بیماران یک قومیت خاص می توان اهداکننده سلول های بنیادی مناسب تری در میان قومیت خودشان پیدا کرد.

چالش های کودکان اوتیسم در مدارس / ضرورت تاسیس مدارس ویژه برای این کودکان

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران ضمن اشاره به چالش های کودکان اوتیسم در مدارس عادی و ضرورت توانمندسازی معلمان برای چگونگی برخورد با این کودکان، بر لزوم تاسیس مدارس ویژه برای آنها تصریح کرد.

احتیاط برای حذف یارانه طبقه متوسط/حذف یارانه۷۰۰ هزارمتمکن/ زمان یکماهه برای رسیدگی به اعتراضات

وزیر رفاه با اشاره به اینکه در این دوره قریب به ۱۷۰ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارد در مرحله اول در دستور حذف یارانه قرار گرفتند اظهار داشت: متاسفانه اعتراض در اقشاری صورت می گیرد که جای تعجب است همچون مدیران کل برخی دستگاه ها، صاحبان مشاغل آزاد که علی الاصول نباید معترض باشند، اما هستند.

بستن در چاه های نفت آرزویمان است/آمریکایی ها با آرزویمان تهدیدمان می کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز شمار بیمه شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از مرز یک میلیون عبور کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مواهب مستمری ها برخوردار می باشند اظهار نمود: باید با مشارکت و حمایت بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و… پوشش بیمه ای را در جامعه هدف گسترش دهیم.

دسته بندی دانش آموزان به گروه قوی و ضعیف تخلف است/ والدین موارد را گزارش کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دسته بندی دانش آموزان ابتدایی در گروه های قوی تر و ضعیف تر تخلف است تاکید کرد: والدین موارد را گزارش کنند.

«مناسب سازی مدارس دخترانه» اثرات سوء تربیتی دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه طرح هایی چون مناسب سازی مدارس دخترانه باید پیوست تربیتی و فرهنگی داشته باشند اظهار داشت: هر دستگاهی این مورد را مطرح کرده باید رویکرد تربیتی را هم مدنظر داشته باشد وگرنه اگر بدون این چارچوب ها وارد این فضا شویم بطور قطع به تربیت دختران خودمان صدمه خواهیم زد.

لزوم تعیین مکان هایی برای ساماندهی زباله های تهران/ دفن غیربهداشتی بخشی از زباله ها در آرادکوه

یک عضو شورای شهر تهران بر ضرورت برخورد جدی سازمان محیط زیست با مشکلات ناشی از زباله های پایتخت و لزوم پای کار آمدن دستگاه های مختلف برای حل مشکل آرادکوه تصریح کرد.

تداوم بارش باران کشور

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم سامانه بارشی در کشور طی دو روز آینده اظهار داشت: طی روزهای پایانی هفته با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور تشدید بارش در استان های ساحلی خزر پیشبینی می شود.

امنیت در ایران، امنیت باثبات و مثال زدنی است/ ضرورت حمایت مادی و معنوی تمامی دستگاه ها از ناجا

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت در جمهوری اسلامی یک امنیت مناسب، باثبات و مثال زدنی است، اظهار نمود: امنیت برای همه است و هر فردی صرف نظر از قومیت و مذهب باید از امنیت برخوردار باشد و پلیس هم به دنبال همین مبحث است.

راه اندازی گروه های امر به معروف در مراکز تجاری پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از هماهنگی با صاحبان مجتمع های تجاری و پاساژهای بزرگ برای ایجاد گروه های امر به معروف و نهی از منکر اطلاع داد.

فعالیت ۲بیمارستان هوایی و ۶بیمارستان مرزی در اربعین/درمان مجانی بیماران اورژانسی در عراق

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی ضمن اشاره به حضور ۳۶۰۰ نیروی درمانی و به کارگیری تجهیزات کامل اورژانس در مرزها جهت ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی، اظهار داشت: همینطور بر مبنای تفاهم نامه با عراق، بیماران اورژانسی در عراق به صورت مجانی درمان می شوند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، تیتر پنج خبر پربازدید امروز هم در ادامه می آید که با کلیک بر روی آنها می توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

سندرم مارفان چیست؟

«مناسب سازی مدارس دخترانه» اثرات سوء تربیتی دارد

سقوط جرثقیل در اتوبان بسیج ۲ کشته برجای گذاشت + عکس

ادامه پلمب خانه های پلاک قرمز شوش، مولوی و هرندی/جمع آوری ۱۹۰ زن متجاهر

کاربرد سلول های بنیادی در درمان ۳۰ بیماری / ضرورت افزایش تنوع “قومیتی” در اهدای این سلول ها