یک مسئول: حجم آب دریاچه ارومیه بیشتر از ۲ میلیارد مترمکعب افزایش یافت

باغ من: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش ۱۰۱ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آگاهی داد.
فرهاد سرخوش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه با رشد ۱۰۱ سانتیمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲۷۱٫۲۶متر است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۲۸۰۰ کیلومتر مربع گزارش شده است، اظهار داشت: دریاچه ارومیه در حال حاضر۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان داده است.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات دولت و بازدیدهای انجام شده از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی از پروژه های احیای دریاچه ارومیه و ماحصل این بازدیدها اضافه کرد: طی هفته گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ برای پروژه های احیای دریاچه ارومیه مصوب شد که مراحل اداری برای ابلاغ این اعتبار در حال انجام می باشد.
سرخوش با اشاره به اینکه بیشتر پروژه های احیا دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند، افزود: پروژه های آبرسانی در اولویت تزریق اعتبار مصوب شده قرار دارند.

منبع:

برچسب ها:,