کاهش غلظت آلاینده ها در بعضی مناطق پایتخت طی فردا

به گزارش باغ من شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش موقتی غلظت آلاینده ها در هوای برخی نقاط پایتخت طی روز جمعه (۲۶مهر) اطلاع داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پیشبینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان دهنده آن است که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران با برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام در بامداد روز پنجشنبه (۲۵ مهر) با افزایش تردد خودرو ها، شرایط برای تجمع آلاینده ها مهیا شده و سبب می شود وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب بخصوص برای گروه های حساس قرار گیرد.
به تدریج با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر، پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوا پیشبینی می شود. با کاهش میزان ناپایداری جوی در شب پنجشنبه و همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها بخصوص در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست که این امر کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.
بر طبق این گزارش، با وزش باد در اولین ساعات فردا (جمعه۲۶ مهر) و کاهش تردد خودرو ها، انتظار می رود در بعضی ساعات بامداد و همینطور در خلال روز جمعه، کاهش نسبی در غلظت آلاینده ها نسبت به روز قبل مشاهده شود؛ ازاین رو شرایط مطلوب در اغلب مناطق شهر حاکم خواهد بود. در ساعات پایانی جمعه افزایش حجم ترافیک سبب کاهش کیفیت هوا در بعضی از مناطق پایتخت خواهد شد.
طبق گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ و در شرایط سالم بود. این شاخص الان ۶۸ و در شرایط سالم قرار دارد.

برچسب ها:, , ,