پیمانکار گود تخلیه نخاله به حبس محکوم شد

به گزارش باغ من رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از صدور حکم محکومیت پیمانکار واحد گود تخلیه نخاله های ساختمانی و عمرانی به علت انتشار ذرات گرد وغبار وعدم رعایت الزامات محیط زیستی و بی توجهی به اخطاریه های صادره اطلاع داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا ولی الله محمدی با اشاره به اینکه درگشت و پایش های ادواری از گود تخلیه نخاله در محدوده معادن شهرستان قدس، کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی و انتشار ذرات در هوا از جانب این واحد شدند، اظهار داشت: این واحد با فعالیت غیر اصولی و عدم پاکسازی معابر، باعث انتشار گرد و غبار در منطقه شده بود و به علت بی توجهی به اخطاریه های صادره به مرجع قضایی ارائه شد.

وی در ادامه اظهارکرد: بعد از پیگیری حقوقی این اداره، متهم به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم با عنایت به اتمام مراحل قانونی قطعی شده و لازم الاجراست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس با اشاره به اینکه تخلیه نخاله های ساختمانی در مکان های غیر مجاز و در حاشیه شهرها هم یکی از معضلات محیط زیستی غرب استان تهران به حساب می آید، اظهار داشت: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و ساختمانی، و تخریب و مرمت بناهای عمرانی و ساختمان ها، میزان تولید نخاله های ساختمانی به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

محمدی اضافه کرد: به جا ماندن پسماندهای ساختمانی، معضلات زیادی را همچون آلودگی های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، بد منظره شدن فضای اطراف، بروز حادثه و مشکلات مشابه را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمدی در انتها با اشاره به اینکه با عنایت به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده ژهای معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می شوند، تصریح کرد: در جهت حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحدهای آلاینده زیر ذره بین این اداره قرارداشته است و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام ضد بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در فهرست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می شود.