تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر کشور از ورود سامانه بارشی جدید طی عصر فردا اطلاع داد.
صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا فردا (۵ و ۶ آذر) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم است. ازاین رو با عنایت به پایداری و سکون نسبی هوا طی امروز و فردا به تدریج غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور بخصوص تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش می یابد. مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز برای شمال و مرکز خلیج فارس و قسمت های جنوبی خوزستان بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیشبینی می شود.
ضیائیان با اشاره به اینکه از پس از ظهر فردا (۶ آذر) با عنایت به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، بارش باران و برف شروع می شود خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه (۷ آذر) هم بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و فعالیت این سامانه به شکل رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف خواهد بود. همینطور بارش، استان های واقع در جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور را هم فرا می گیرد.
به قول ضیائیان، روز جمعه (۹ آذر) برای نیمه غربی بارش پراکنده پیشبینی می شود و روز شنبه (۹ آذر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.
او در آخر درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار داشت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۷ آذر) هم نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و در پس از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.