مدیرکل محیط زیست استان سمنان: ۱۰ پرونده برای واحدهای آلاینده در استان سمنان مفتوح است

به گزارش باغ من مدیرکل محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه ۱۰ پرونده برای واحدهای آلاینده استان تشکیل شده است، اظهار داشت: این واحدها در شاهرود، گرمسار و آرادان موردبررسی قرار می گیرند.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، امیر عبدوس ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ هوای پاک استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینکه برخورد با واحدهای آلاینده هوا در دستور کار محیط زیست است، ابراز کرد: ۱۰ پرونده واحدهای آلاینده در استان مفتوح است.
وی اضافه کرد: آلایندگی های واحدهای صنعتی و تولیدی در مناطق مختلف استان سمنان در کمیسیون ماده ۱۱ هوای پاک موردبررسی، بحث و تبادل نظر قرارگرفته است و الان شاهد پیگیری حداقل ۱۰ پرونده هستیم که غالباً در شاهرود، گرمسار و آرادان هستند.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان ضمن بیان اینکه واحدهایی که آلاینده محسوب شوند قاعدتاً با جریمه ها و افزایش مالیات های سنگین روبرو می شوند، اظهار داشت: عزم جدی در مجموعه محیط زیست برای مقابله با آلایندگی کارخانه ها و واحدهای تولیدی وجود دارد.
ضرورت کاهش آلاینده ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم در این جلسه، اظهار داشت: در کنار مساله بررسی و پایش آلایندگی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی سراسر استان می بایست به تقویت و پشتیبانی از صنعت هم توجه جدی داشت.
حشمت الله عسگری اضافه کرد: موافقت راه اندازی و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی می بایست با در نظر گرفتن موارد زیست محیطی همراه شود تا شاهد کاهش آلاینده ها باشیم.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، در این جلسه گزارشی از وضعیت صنایع آلاینده استان سمنان و همینطور آلودگی هوا در هفته جاری که مدارس غرب استان را تعطیل کرد، عرضه شد.