شکار بی ضابطه گراز تهدیدی برای زنجیره غذایی پلنگ ها

به گزارش باغ من رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار با اشاره به اینکه گرازها طعمه مناسبی برای گوشتخواران بزرگ ایران بخصوص پلنگ به شمار می روند، اظهارکرد: شکار بی ضابطه، بی جهت و غیرمجاز این گونه در زیستگاه هایی که در آنها پلنگ وجود دارد به زنجیره غذایی پلنگ ها صدمه رسانده است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا فرهاد زندی اظهار داشت: بامدادان روز گذشته محیط بانان پارک ملی لار حین گشت و پایش منطقه در حاشیه این پارک ملی، یک شکارچی غیرمجاز گراز را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از متخلف لاشه دو رأس گراز وحشی به همراه یک قبضه سلاح برنو، هشت تیر فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

زندی با اشاره به اینکه جریمه شکار غیرمجاز هر رأس گراز معادل ۸ میلیون ریال است، اظهار داشت: متخلف بعد از تشکیل پرونده و پرداخت مبلغ ۱۶ میلیون ریال برای شکار غیرمجاز دو راس گراز وحشی به مراجع قضایی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه گرازها طعمه مناسبی برای گوشتخواران بزرگ ایران خصوصاً پلنگ به شمار می روند، اظهارکرد: شکار بی ضابطه، بی خود و غیرمجاز این گونه در زیستگاه هایی که در آنها پلنگ وجود دارد و یا احتمال زیست این حیوان وحشی است، به زنجیره غذایی پلنگ ها لطمه رسانده است و بیشتر سبب می شود تا پلنگ ها به دام های اهلی هم حمله ور شوند و خسارات فراوانی را به وجود آورند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار به دستگیری شکارچی غیرمجاز کبک در این منطقه در روز گذشته نیز اشاره نمود و اظهار داشت: از متخلف تعداد یک قطعه کبک و یک قبضه سلاح دولول فاقد مجوز حمل کشف و ضبط شد.

برچسب ها: