معاون سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد افزایش پنجاه درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز

به گزارش باغ من ایسنا/ایلام معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: افزایش ۵۰درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد.
«کیومرث کلانتری» امروز، ۷ دی در ایلام اظهار نمود: از مجموع مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ۲۵ منطقه مهم جهت حفاظت از تنوع زیستی در منطقه زاگرس قرار دارند.
وی اظهار داشت: با عنایت به اینکه کشور دارای تنوع آب و هوایی، اکوسیستمی و تنوع زیستی بالایی برخوردار می باشد ولی در مجموع کشوری شکننده و صدمه پذیر است که باید برای حفاظت از ذخایر ژنتیک و تنوع زیستی، نسبت به برقراری تعادل بین حفاظت و بهره برداری با هماهنگی سایر دستگاه های مربوطه و مردم اقدام نماییم.
کلانتری با اشاره به اینکه ایران از نظر آب و جنگل فقیر است بیان کرد: ۲۵درصد مساحت کشور باید از جنگل پوشیده باشد اما هم اکنون به صورت خوش بینانه حدود ۵/۷ درصد مساحت کشور دارای جنگل است.
وی سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست را توسعه حفاظت از مناطق با مشارکت جوامع محلی و مردم برشمرد و اظهار داشت: توسعه قرق های اختصاصی توسط بخش خصوصی، سیاستی مؤثر در حفاظت از تنوع زیستی است.
کلانتری اضافه کرد: در کشور آفریقای جنوبی ۳۵درصد کل عرصه های این کشور تحت مدیریت و حفاظت حاکمیت قرار دارد، این در حالی است تنها ۵ درصد از آنرا دولت و ۳۰درصد ماباقی تحت حفاظت بخش خصوصی است.
وی استان ایلام را از نظر محیط زیست طبیعی، بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: جهت توسعه استان و کاهش خسارت به توع زیستی، باید با اهداف توسعه تا حد امکان، همکاری و همراهی شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰درصدی جرائم تخلفات شکار و صید از امروز اجرایی شد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست ایلام، بازدید از پاسگاه در حال ساخت محیط بانی در منطقه حفاظت شده کولگ و بازدید از سایت تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ همچون برنامه های سفر یک روزه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی به ایلام بود.