ظهور آثار حیات در جنگل های سوخته استرالیا

باغ من: تصاویر انتشار یافته از مناطق درگیر آتش سوزی های جنگلی اخیر در استرالیا حاکی از رشد مجدد برخی گونه های گیاهی در بین خاکستر است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، آتش سوزی های جنگلی بی سابقه در ماه های اخیر بخش های گسترده ای از استرالیا را در بر گرفته که این حادثه ویرانگر با خسارت های وسیع برای محیط زیست طبیعی این کشور همراه بوده است.
از ماه سپتامبر و شروع آتش سوزی ها در این کشور دست کم نیم میلیارد حیوان و تعداد بیشماری درخت، گیاه و دیگر جانداران تلف شده اند.
همچنین تابحال بیشتر از ۶.۳ میلیون هکتار از اراضی در آتش سوخته است. هرچند در بعضی از مناطقی که اخیرا گرفتار حریق شده اند نشانه هایی از حیات ظهور یافته است.

مورای لاو (Murray Lowe) عکاس محلی بمنظور بررسی میزان گستردگی آتش سوزی های جنگلی از یکی از مناطق ایالت نیوساوت ولز بازدید و مبادرت به عکاسی کرده است. تصاویر انتشار یافته از این عکاس نشان دهنده رشد چمن و برگ در تنه درختان سوخته است.
تصاویر گرفته شده توسط این عکاس هزاران بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده چونکه افراد در جستجوی یافتن نشانه هایی از امید در بین این فاجعه هستند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر کیمبرلی سیمپسون از کارشناسان اکولوژی در دانشگاه شفیلد انگلیس در پاسخ به این پرسش که رشد مجدد گونه های گیاهی طبیعی است؟ اظهار داشت: بله، این گونه های گیاهی طی ده ها میلیون سال آتش سوزی های مختلفی را تجربه کرده اند. این شرایط فشار تکاملی را برای آنها به وجود آورده تا قادر باشند بعد از سوختن خودرا بهبود دهند.

منبع: