کاهش دما و بارش برف و باران در راه چند استان کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی به پیشبینی وضعیت جوی کشور طی سه روز آتی پرداخت و اظهار داشت: فردا، جمعه در جنوب غرب کشور و استان های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد.
صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، در این باره اظهار نمود: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی، امروز (پنج شنبه، دهم بهمن ماه) بارش های پراکنده باران و برف را در شمال شرق کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی شاهد خواهیم بود و در دیگر مناطق کشور جو نسبتا آرام و پایدار می باشد.
وی اضافه کرد: جمعه بعدازظهر باردیگر با ورود سامانه بارشی دیگر از غرب کشور برای استان های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیشبینی می شود. شنبه بر گستره و میزان بارش افزوده خواهد شد.
مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه علاوه بر مناطق ذکر شده، در جنوب غرب کشور و استان های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر افزایش سرعت وزش باد، بارش باران و برف و کاهش نسبی دمای هوا رخ خواهد داد، اظهار داشت: یکشنبه از شدت ناپایداری های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف را در شمال شرق و شرق کشور و استان های گلستان، مازندران و سمنان شاهد خواهیم بود.
ضیائیان افزود: دوشنبه بعدازظهر هم سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. شنبه تا دوشنبه دریای خزر و از یکشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان هم مواج است.
وی وضعیت آب و هوایی پایتخت را هم اعلام نمود و اظهار داشت: آسمان تهران در روز پنجشنبه، دهم بهمن ماه قسمتی ابری بتدریج صاف و در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و در شب هم شاهد وزش باد هستیم. جمعه، یازدهم بهمن ماه هم هوای تهران صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد خواهد بود و برای شب در اواخر وقت افزایش ابر هم پیشبینی می شود. شنبه، دوازدهم بهمن ماه هم افزایش ابر در بعدازظهر افزایش باد و گاهی بارش باران و برف را برای تهران پیشبینی می نماییم.

برچسب ها:, , ,