نتیجه ابتلای یک ببر به کرونا ویروس مثبت شد

باغ من نتیجه ابتلای یک ببر به کرونا ویروس مثبت شد
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، بنا بر اعلام رسمی”انجمن حفاظت از حیوانات وحشی”(WCS) آمریکا، یکی از ببرهای باغ وحش “برانکس”(Bronx) در نیویورک مبتلا به بیماری “کووید-۱۹” شده است.
این ببر ۴ ساله ماده بوده و “نادیا” نام دارد. نادیا که یک ببر “مالایی”( نام یک زیرگونه از گونه های ببر) است و گرفتار علائمی مانند کاهش اشتها و سرفه خشک شده است.
“انجمن حفاظت از حیوانات وحشی” اعلام نمود که آزمایشگاه ملی خدمات پزشکی آمریکا با رعایت جوانب احتیاط از این ببر آزمایش گرفت که در نهایت نتیجه آن مثبت اعلام گردید.
ابتلای نادیا به کووید-۱۹ در حالی اتفاق می افتد که خواهر این ببر، یعنی “آزول”( Azul)، دو ببر”آمور” و سه شیر آفریقایی هم علایم مبتلا شدن به این بیماری را دارند، ولی انتظار می رود که تمامی این گربه سانان بهبود پیدا کنند.
مسئولان باغ وحش “برانکس” اعلام نمودند که احیانا این حیوانات توسط شخصی که از آنها مراقبت می کرده، آلوده به “کرونا ویروس” شده اند و امکان دارد زمانی که علایم بیماری در این شخص نمایان نبوده، حیوانات را آلوده کرده است.
“پاول کاله”( Paul Calle) دامپزشک این باغ وحش اظهار نمود: ما از نتیجه این آزمایش شگفت زده شدیم. چونکه این برای نخستین بار است که یک انسان به صورت طبیعی یک حیوان را آلوده کرده و سبب بیماری حیوان می شود. هم اکنون اقدامات پیشگیرانه برای کلیه کارکنان باغ وحش که از حیوانات مراقبت می کنند، اتخاذ شده است.

همچنین “انجمن حفاظت از حیوانات وحشی” مراقب است که ببرهای چهار باغ وحش دیگر که تحت نظر این انجمن است، مبتلا به کرونا ویروس نشوند.
باغ وحش “برانکس” اعلام نمود که آزمایشی که از نادیا گرفته شده، با آزمایش انسان ها یکسان نیست. چونکه نمونه های آزمایش نادیا به یک آزمایشگاه دامپزشکی ارسال شده است.
نمی توان نتایج آزمایش این حیوانات را به آزمایشگاه های انسان ها فرستاد و برعکس آن هم ممکن نیست. یعنی نمی توان نتایج آزمایش انسان ها را در آزمایشگاه های دامپزشکی مورد بررسی قرار داد.

برچسب ها: