فراخوانی برای کاهش آثار زیست محیطی استفاده از مواد ضدعفونی کننده

به گزارش باغ من با عنایت به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در بعضی از شهرها همزمان با شیوع کرونا و استفاده زیاد از مواد ضد عفونی کننده، از جانب ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی فراخوانی برای عرضه ایده ها و فناوری ها در جهت مدیریت آثار نفوذ مواد شیمایی به خاک و مدیریت مصرف آب منتشر گردید.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان پشتیبانی از طرح های فناورانه در رابطه با این حوزه در زمان انتشار کرونا و بحران ها مشابه را منتشر نمود. بر طبق این فراخوان از تمام شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، ایده پردازان و فناوران کشور دعوت به همکاری شده است تا طرح های فناورانه خود در ارسال نمایند.
مدیریت بهینه مصرف آب در شرایط شیوع بیماری ها و بحران های مشابه و راهکارهای مدیریت و مقابله با نتایج محیط زیستی اقدامات مقابله با بحران کرونا همچون نفوذ آلاینده هایی مانند مواد ضدعفونی و شوینده در منابع آب و خاک کشور محورهای این فراخوان به حساب می آید.
انتشار کرونا مشکلات زیادی را برای بخش های مختلف جامعه بوجود آورده است. برای درمان و پیشگیری این بیماری اقدامات اساسی انجام شده است اما به بعضی از مشکلات مانند مصرف بالای آب و مواد شوینده توجه کمتری شده است. مصرف آب شرب با عنایت به شیوع بیماری کرونا در بعضی نقاط کشور تا ۳۰ درصد افزایش یافته است که مبحث مهمی با عنایت به محدودیت منابع است.
همینطور استفاده از انواع آلاینده ها و مواد ضدعفونی کننده و ورد آنها به خاک توسط پساپ ها مبحث مهم دیگر است که در صورت عدم تصفیه و مدیریت مناسب آلودگی ها تأثیرگذاری آن در منابع آب و خاک قابل جبران نیست. پس در این راستا نیازمند تمهیدات جدی در جهت حفظ بهداشت محیط زیست و منابع آب، خاک و هوا هستیم. انتشار این فراخوان هم گامی برای پیشگیری از بروز این مشکلات با استفاده از اقدامات فناورانه است.