آخرین وضعیت جوی کشور از بارش باران تا خیزش گرد و خاک

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده اظهار داشت: امروز (۷ اردیبهشت) در سه استان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: با عنایت به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدلها امروز (۷ اردیبهشت) برای بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیشبینی می شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۸ اردیبهشت) در نوار شمالی، شرقی و برخی مناطق جنوبی کشور و روز سه شنبه (۹ اردیبهشت) در استان های واقع در نوار شمالی کشور، غرب و زاگرس مرکزی بارش پیشبینی می شود، اظهار داشت: روز چهارشنبه (۱۰ اردیبهشت) هم ضمن تشدید بارش ها در دامنه های زاگرس و البرز در بیشتر مناطق نیمه غربی بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) برای بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق بارش داریم، اظهار داشت: طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، بارش برف دور از انتظار نیست. امروز (۷ اردیبهشت) هم برای استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید همراه با باد و خیزش گرد وخاک پیشبینی می شود.

به قول ضیاییان امروز (۷ اردیبهشت) بخش های شمالی خلیج فارس است و روز دوشنبه (۸ اردیبهشت) بخش های مرکزی و شمالی آن مواج خواهد شد.

مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۸ اردیبهشت) ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و به تدریج وزش باد و کاهش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۹ اردیبهشت) هم نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی افزایش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.