معاون عمرانی استاندار بوشهر: مهار آتش در ارتفاعات به بالگرد آب پاش نیاز دارد

به گزارش باغ من بوشهر معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: هنگامی که آتش سوزی فقط روی سطح زمین باشد خودرو های اطفاء حریق در اختیار داریم اما در ارتفاعات به سبب صعب العبور بودن نیاز به تجهیزاتی چون بالگرد آب پاش وجود دارد که کمبود آن یک مسئله ملی است.
مهرداد ستوده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آتش سوزی های اخیر عنوان کرد: کلیت این کار از پایش و پیشگیری تا اطفاء حریق مراتع و جنگل ها بر عهده سازمان منابع طبیعی و جنگلداری کشور بوده و در صورت بروز مشکل مدیریت بحران استانداری فوراً با مدیریت بحران کشور مکاتبه می کند و سپس بوسیله منابع طبیعی، برای اینکه اعتبارات و تجهیزات در اختیار این سازمان است.
وی افزود: مکاتبات و تماسهای زیادی با رئیس سازمان جنگل ها و استاندار محترم نیز مستقیماً با وزیر دفاع و وزیر کشور صحبت کردند. در جریان آتش سوزی اخیر دو نوبت هلی کوپتر به استان اعزام شد، متاسفانه هلیکوپتر هلال احمر بوشهر مشکل داشت، بوسیله فارس اقدام کردیم و طی ۲ سورتی پرواز پشتیباتی انجام داده و خاموش کننده ها و نفرات را به بالا و ارتفاعات محل آتش سوزی انتقال دادند. الحمدلله شهرداری ها و دهیاری ها پای کار بودند و توانستیم آتش را در دهرود، خائیز و کوه سیاه اطفاء نماییم.
این مسئول با تاکید بر اینکه تمام پیگیری ها درباب کنترل آتش سوزی ها انجام شده است، اضافه کرد: هنگامی که آتش سوزی فقط روی سطح زمین باشد خودرو های اطفاء حریق در اختیار داریم اما در ارتفاعات به سبب صعب العبور بودن نیاز به تجهیزاتی چون هلی کوپتر و بالگرد آب پاش وجود دارد و کمبود آن یک مسئله ملی است و مختص به بوشهر نیست، در همه جای کشور مشکل داریم.
معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار نمود: تمام پیگیری ها را بوسیله وزیر کشور؛ مدیریت بحران کشور؛ سازمان جنگل ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست انجام دادیم و همه اینها درگیر ماجرای آتش سوزی بودند. با پیگیری زیادی هلی کوپتر آب پاش به بوشهر آوردیم اما خراب شد، کاپیتان می گفت از هر ۲۰۰ یا ۳۰۰ پرواز ممکنست یک نقص نرم افزاری به وجود بیاید که آن هم در بوشهر رخ داده است.
ستوده با اعلان اینکه امکاناتی چون هلیکوپتر آبپاش در کشور محدود است، بیان کرد: در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز مشکلاتی داشته ایم و متاسفانه به سبب شرایط جوی، وزش باد و گرمای هوا آتش گسترش یافته و سبب ایجاد خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست گردید.
وی توضیح داد: در بازدیدی که از کوه سیاه و دهرود داشتیم درختچه ها لطمه ندیده و تنها گونه ها و پوشش گیاهی سطحی لطمه دیده اند. در جریان آتش سوزی اخیر در بوشهر پیگیری ها و تلاش زیادی انجام شده؛ مردم نیز واقعاً پای کار بودند، از گروه های مردمی، داوطلبان، نیروهای منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست تشکر می نماییم که تا اختتام و جانانه پای کار ماندند و به مقابله با آتش پرداختند.

منبع:

برچسب ها:, , ,