فرماندار خبر داد مهار کامل آتش سوزی جنگل های لوداب بویراحمد

باغ من: کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان بویراحمد از مهار و خاموش شدن کامل آتش سوزی ارتفاعات لوداب این شهرستان آگاهی داد.
شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: این آتش سوزی بعد از دو مرحله مهار باردیگر شلعه وری می شد که با تلاش نیروهای امدادی ساعاتی قبل به طور کامل مهار و خاموش شد.
وی اظهارکرد: امروز ۱۱ سورتی پرواز با بالگرد شرکت نفت گچساران جهت انتقال و هلی برد نیروها به ارتفاعات جهت اطفای حریق انجام شده است.
فرماندار شهرستان بویراحمد اشاره کرد: ۱۱ اکیپ سه چهار نفری جهت اطمینان بیشتر در ارتفاعات حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن مجدد کُنده های باقی مانده سریع نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نمایند.
کناری اشاره کرد: به جرات می گویم که به درختان سبز خسارت وارد نشده بلکه خسارت بیشتر مرتعی بود و برخی درختان خشک و بوته ها گرفتار خسارت شده اند.
وی درباب علت آتش سوزی افزود: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده اما سهوی یاعمدی بودن آن معین نیست و در حال بررسی است.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ارتباط با میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی عنوان کرد: میزان خسارات وارده هنوز معین نیست و بعد از کار کارشناسی مشخص خواهد شد.
کناری اظهارکرد: نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، مدیرکل مدیریت بحران، رئیس و نیروهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دهیاری روستای عزیزی، دیدبان های منابع طبیعی، بخشداری، فرمانداری، جهادکشاورزی و امور عشایر در مهار و خاموش کردن آتش کمک و همکاری کردند.
وی بیان کرد: دو تیم مجهز از منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه نیز برای کمک به مهار آتش به منطقه اعزام شدند که از منابع طبیعی این شهرستان تشکر می کنم.

منبع:

برچسب ها:,