مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد وقوع ۹ آتش سوزی طی روز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن ۹ آتش سوزی طی روز جمعه ششم تیرماه در این استان آگاهی داد.
«غلامحسین حکمتیان اصل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: این آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مناطق “سروک”، ارتفاعات “سرآبتاوه”، “چاه پازنان دشتروم”، “آب سردون”، “گور سپید”، “میان تنگان” در شهرستان بویراحمد و منطقه حفاطت شده دنا و “دژه سلیمان “و “دیل و آرو” در شهرستان گچساران بوده است.
وی درباب علت این آتش سوزی ها اظهارکرد: علت این آتش سوزی ها بیشتر عامل انسانی که در بعضی موارد بدلیل آتش زدن پسماند مزارع است اما سهوی یا عمدی بودن آتش سوزی معین نیست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد: دیدبان های محلی، نیروهای مردمی، تشکل های زیست محیطی، دوستداران طبیعت، دستگاه های مختلف همچون منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، آتش نشانی با تمام توان در مهار و خاموش کردن آتش جنگل ها همکاری و کمک کردند.
تاکنون ۵۱۰هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت

حکمتیان اصل اشاره کرد: از شروع امسال تابحال حدود ۵۱۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد طی حدود ۷۳ مورد آتش سوزی طعمه حریق شد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ مورد از این تعداد آتش سوزی در سطح زیر یک هکتار کنترل و مهار شدند، بیان کرد: در سراسر کشور میزان آتش سوزی جنگل ها و مراتع ۲.۵ برابر افزایش داشته اما در این استان ۱.۵ برابر سال قبل افزایش نشان میدهد.