مجازات حبس در انتظار عاملان آتش سوزی های جنگلی

به گزارش باغ من مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به تشکیل پرونده برای سه نفر از عاملان آتش سوزی های اخیر اظهار داشت: مجازات حبس در انتظار عاملان آتش سوزی های عمدی و سهوی در جنگل ها و مراتع کشور است.

رضا افلاطونی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تابحال برای سه نفر از عاملان آتش سوزی های جنگلی و مرتعی اخیر در کشور پرونده قضایی تشکیل شده، اظهار نمود: البته تعداد افرادی بیشتری در این حوزه دستگیر شده اند که هنوز برای آنها تشکیل پرونده صورت نگرفته است.

وی افزود: این سه نفر همچون مقصران آتش سوزی در استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و پارک چیتگر در تهران بودند که در مورد اول افراد محلی به علت اختلافات بین خود مبادرت به آتش زدن زمین یکدیگر کرده بودند و به علت عدم توانایی در کنترل آن، آتش به جنگل کشیده شد. در مورد دوم هم بی احتیاطی گردشگران در تفریح و درست کردن آتش برای قلیان سبب وقوع حریق شده بود.

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در مورد مجازات های ایجاد حریق در عرصه های منابع طبیعی اظهار داشت: بر مبنای قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، مجازات حریق های عمدی علاوه بر مجازات نقدی و جبران خسارت، ۳ تا ۵ سال حبس و برای حریق های سهوی هم در کنار مجازات نقدی از یک ماه تا یک سال حبس تعیین شده است که این مجازات ها بعد از احراز افترا توسط دادگاه اجرا می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، طی سه ماه اخیر بیشتر از ۱۰۰۰ مورد آتش سوزی جنگلی و مرتعی در کشور رخ داده است که بخش عمده ای از آنها طی یک ماه اخیر اتفاق افتاده است. بیشتر از ۹۰ درصد آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی کشور علت انسانی سهوی دارد اما سازمان جنگل ها و سازمان محیط زیست به تازگی اعلام نموده اند که سال جاری آمار آتش سوزی های عمدی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,