موفقیت به شیوه دکتر میثم شکری ساز

هر کس می توان تعریف خاص خود را از موفقیت داشته باشد و این موضوع تا حدودی نسبی است.

تعاریف مختلفی برای یک فرد موفق وجود دارد و شاید نتوان تنها یک تعریف مشخص را برای آن در نظر گرفت. این حرف تا حدودی درست است چرا که هر کس می توان تعریف خاص خود را از موفقیت داشته باشد و این موضوع تا حدودی نسبی است. با این حال اگر بخواهیم برای نشان دادن یک فرد موفق مثالی بیاوریم معمولا از کارآفرینان یاد می کنیم. یک کارآفرین با به اجرا درآوردن ایده نویی که در ذهن دارد نه تنها به خواسته و ایده خود می رسد بلکه برای دیگران نیز شغل به وجود می آورد.

دکتر میثم شکری ساز از جمله افراد موفقی است که با به اجرا درآوردن ایده خود در زمینه آموزش مجازی نه تنها به یک کارآفرین برتر تبدیل شده است بلکه توانسته برای تعداد زیادی از جوانان این کشور ایجاد شغل کند. تعداد افرادی که ایده های نو به ذهنشان می رسد و آن ایده را به مرحله اجرا در می آوردند چندان زیاد نیست و دقیقا همینجاست که تفاوت بین افراد سخت کوش و خلاق با دیگران مشخص می شود.

اکثر افراد عادت دارند که ایده های دیگران را دنبال کنند و دائم نسبت به این موضوع شکایت دارند که چرا شغل نیست و چرا به آنچه خواسته اند نرسیده اند. اما آیا این افراد هرگز به این فکر کرده اند که با تلاش و کوشش زیاد می توان به خواسته های خود رسید؟ شاید بعضی بگویند که این فقط یک حرف و شعار است و در عمل نمی توان فقط با تلاش و پشتکار به جایی رسید. در جواب به این حرف باید گفت آیا این افراد با کارآفرینان آشنا هستند و از نزدیک با کسی که با تلاش و کوشش به موفقیت رسیده تا به حال برخورد داشته اند؟

 

زندگی یک کارآفرین

شاید پذیرفتن این موضوع برای بعضی از افراد سخت باشد که بپذیرند موقعیت مالی خوب و ثروت و قرار گرفتن در کنار مدیران موفق و دیده شدن یک نعمت خدا دادی یا اتفاقی نیست. کسانی هم هستند که نه ژن خوب دارند و در یک خانواده مرفه به دنیا آمده اند، بلکه خودشان و رویاهایشان را باور داشته و برای رسیدن به آن نه تنها تلاش کرده بلکه در جاهایی برای آن جنگیده اند.

دکتر میثم شکری ساز که از جمله این افراد است بیش از یک دهه است که با تلاش و کوشش و نوآوری در زمینه آموزش مجازی توانسته به صاحب بزرگترین مرکز آموزش مجازی در ایران تبدیل شود و نامش در کنار نام مدیران و کارآفرینان برتر قرار بگیرد. وی که دارای تحصیلات دکتری کارآفرینی با گرایش آموزش عالی است، فعالیت خود را در زمینه آموزش شروع کرده و سپس دایره فعالیت هایش را وسیع تر کرده و اکنون نه تنها یک مدیر موفق بلکه یک نویسنده، پژوهشگر و مشاور شناخته شده در زمینه بازاریابی و فروش است.

از آنجایی که وقتی یک فرد موفق می شود آن زمان است که به چشم همه می آید، کمتر کسی به این موضوع فکر می کند که تا رسیدن به جایی که اکنون دیده می شود چه مسیری را طی کرده، با چه چالش هایی روبرو شده و حتی چند بار دوباره از صفر شروع کرده است. واقعیت این است که مسیر های رسیدن به پول و ثروت زیاد است اما مسیرهایی که از آن می توان به موفقیت رسید یک وجه مشترک و اصلی دارد و آن تلاش و سخت کوشی و خود باوری است.

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از اصلی ترین نیازهای انسان امروز که تلاش زیادی برای رسیدن به آن می کند نیاز برای بدست آوردن زندگی مستقل و آرام و داشتن استقلال مالی است تا بتواند در روزگاری که همه چیز به سرعت در حال تغییر است به یک ثبات نسبتی دست پیدا کند. در این بین افرادی هم هستند که این موضوع را نه تنها به عنوان خواسته خود نگاه می کنند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند بلکه به فکر دیگران نیز هستند و برای موفقیت دیگران نیز مانند موفقیت خود وقت و برنامه می ریزند و ایجاد شغل می کنند.

 

شایعات بی اساس در مورد افراد موفق

کسانی که به موفقیت می رسند به همان اندازه که ممکن است به عنوان یک الگو برای بسیاری از افراد در نظر گرفته شوند به همان میزان نیز می توانند مورد بدخواهی قرار بگیرند. افراد زیادی هستند که نه تنها موفقیت دیگران را نمی توانند ببیند بلکه تصور می کنند از طریق تخریب آنها به هر وسیله راهی است برای اخاذی کردن از این افراد موفق تا به این وسیله بتوانند به زندگی انگلی خود ادامه دهند.

شاید اگر چنین افرادی از نزدیک با زندگی افراد موفق و سخت کوش آشنا باشند و تنها اطلاعات خود را از طریق اینترنت و فضای مجازی کسب نکرده باشند، متوجه این موضوع می شوند که برای افراد بزرگی که در شرایط نامساعد به جای توجه به کاستی ها فرصت های موجود را دیده اند و توانسته اند مسیر موفقیت را برای رسیدن به قله آن هموار کنند، نه تنها به راحتی قابل تخریب نیستند، بلکه برعکس هر تهمت ناروایی که به آنها زده می شود در دنیای واقعی آنقدر مثال نقض برای رد این تهمت ها وجود دارد که این موضوع را به فرصت دیگری برای بهتر دیده شدن تبدیل خواهند کرد.