افزایش دمای نوار غربی و شمالی کشور طی هفته آینده

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی هوا در نوار شمالی و غربی کشور طی هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: همینطور طی۵ روز پیش رو در شرق کشور شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.
صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: امروز (پنجشنبه ۲۶ تیر) در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، شمال شرق کشور، برای نقاط استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود.

وی ادامه داد: همین وضعیت جوی و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در روز جمعه (۲۷ تیرماه) در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و در روز شنبه ( ۲۸ تیرماه) ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیشبینی می شود.

ضیائیان در ادامه تصریح کرد: طی سه روز آینده در شمال غرب کشور هم طی ساعات پس از ظهر رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیشبینی می شود. همینطور طی روزهای یک شنبه و دوشنبه( ۲۹ و ۳۰ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیشبینی می نماییم.

وی با اشاره به اینکه در ۵ روز آینده در شرق کشور بخصوص منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: همینطور از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در نوار شمالی و غربی کشور افزایش نسبی دما مشاهده خواهد شد.

مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی همینطور دریای خزر را طی امروز (پنج شنبه ۲۶ تیر) مواج پیش بینی نمود.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (جمعه ۲۷ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۵درجه سانتی گراد و در روز شنبه (۲۸ تیر) کمی ابری و در پس از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی گراد پیشبینی می شود.

منبع: