آدینه وند تشریح کرد نحوه درست دور انداختن ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

باغ من: مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توضیحاتی در مورد نحوه درست دور انداختن ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را تشریح نمود.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، بحث زباله های شهری و نوع جمع آوری آنها، در هر زمان و شرایطی مهمست برای اینکه بطور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد. حالا با شیوع ویروس کرونا در جامعه، این مسأله جدی تر و حساس تر هم شده است برای اینکه زباله های احتمالاً عفونی مانند ماسک، دستکش و غیره هم اضافه شده و اگر به درستی جمع آوری و دفن نشوند می توانند جان خیلی از افراد را به خطر بیندازند. جهت بررسی عملکرد شهرداری تهران درباب مدیریت زباله های ناشی از کرونا قنبر آدینه وند، مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر توضیحاتی را ارائه داد.
ماسک و دستکش های خودرا در معابر رها نکنید
آدینه وند اظهار داشت: پسماندهای پزشکی شرایط خاصی دارند و خودرو های مخصوص، زباله های بیمارستانی را جمع آوری و به کهریزک می برند، روی آنها آهک ریخته و به صورت اصولی و بهداشتی دفن می کنند.
وی افزود: درباب زباله شهری هم ما بارها بوسیله رسانه ها به مردم گفته ایم که ماسک، دستکش و دستمال کاغذی خودرا داخل کیسه ای ریخته و در کیسه را محکم ببندند و در سطح معابر رها نکنند و سپس داخل مخزن قرار دهند.
ضدعفونی مستمر خودرو های حمل زباله های کرونایی
او درباب کارهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای ضدعفونی اماکن و دستگاه های متعلق به این سازمان اظهار داشت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، به صورت روزانه تمام ایستگاه های خدمات شهری را توسط ۳۰ دستگاه خودروی واترجت و حدود ۹۰ نفر ضدعفونی و گندزدایی می نماییم.
آدینه وند اضافه کرد: حدود ۱۰۰ دستگاه خودروی کشنده داریم که از ایستگاه میانی به سمت کهریزک می روند و روزانه بطور مستمر چه پیش از بارگیری و چه پس از بارگیری ضدعفونی می شوند.
وی افزود: ۶۰۰ دستگاه خودروی حمل پسماند هم در سطح شهر بطور شبانه روزی فعالیت می نمایند و بطور روزانه و مستمر ضدعفونی می شوند. در ضمن با نشت شیرابه از خودرو ها به شدت برخورد می نماییم چونکه قاعده این است شیرابه ها بطور کامل گرفته شده و پسماندها در جای مجاز تخلیه شوند. تمام نیروهایی هم که با زباله در ارتباط هستند بطور مستمر ماسک و دستکش در اختیارشان قرار می گیرد و از این حیث کمبودی نداریم.
هدف طرح کاپ چیست؟
مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران توضیحاتی هم درباب اجرای “طرح کاپ” داد: طرح کاپ یا طرح کاهش پسماند را در شهر تهران راه اندازی کرده ایم که در ۴ منطقه ۱۶، ۶، ۲۱ و ۲۲ بطور پایلوت در حال اجراست و در آینده نزدیک در مناطق ۲۴ گانه نیز اجرا خواهد شد.
او در توضیح این طرح اظهار داشت: در این طرح با هدف کاهش پسماند، تفکیک در مبدأ را مدنظر قرار داده ایم یعنی شهروندان زباله های تر و خشک خودرا در منزل جدا کرده و در مخازن مخصوصی که در اختیارشان قرار داده ایم، می گذارند. با این کار مخازن موجود در معابر شهری به تدریج کم می شود. بطور کلی، امیدواریم با اجرای این طرح در سطح شهر تهران به نتیجه مطلوبی برسیم و دیگر شاهد حضور افراد سودجو و زباله گرد نباشیم.
ماجرای افرادی که ماسک های استفاده شده را باردیگر می فروشند!
رئیس مبارزه با کرونای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ارتباط با اخبار و تصاویر مربوط به جمع آوری ماسک های استفاده شده توسط برخی افراد و فروش مجدد آنها به مردم هم اظهار داشت: کار این افراد تخلف شمرده می شود البته هنوز درباب صحت این خبر اطلاعات دقیقی نداریم. سفارش می نماییم که شهروندان در هنگام انداختن ماسک در کیسه زباله، طوری آنرا از بین ببرند که از انتشار ویروس کرونا بین شهروندان جلوگیری و جلوی اینگونه تخلفات هم گرفته شود.
وی این را هم گفت امکان اینکه پاکبان های شریف ما دست به چنین اعمال غیرقانونی و غیراخلاقی بزنند بسیار بعید است. از طرفی همکاران ما در حوزه ی خدمات شهری اگر چنین مواردی را ببینند بلافاصله به مراجع بالادستی اطلاع می دهند که برخورد جدی صورت بگیرد.
ماسک را از مراکز مجاز تهیه کنید برخورد جدی شهرداری و پلیس با زباله گردها
آدینه وند تاکید کرد: مردم برای جلوگیری از سوء استفاده های این چنینی باید ماسک را از مراکز مجاز مانند داروخانه ها و اماکنی که وزارت بهداشت مجوز داده است، تهیه کنند. برای اینکه ماسک یک وسیله شخصی و بهداشتی است که مقرر است روی صورت، دهان و بینی قرار گیرد و از ما در مقابل ویروس محافظت کند.
مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در آخر اظهار داشت: شهرداری تهران هم برای برخورد با زباله گردی طی هماهنگی ای که با فرمانده انتظامی تهران بزرگ انجام داده، بطور شبانه روزی در سطح شهر با عواملی که غیرمجاز در حال تفکیک زباله هستند برخورد قانونی می کند و با حکم دادستانی با افراد و خودروهایی که این کار را انجام می دهند برخورد می نماییم.

برچسب ها:,