نانو آفت کش هایی که دوستدار محیط زیست هستند

پژوهشگران یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو آفت کش ارگانیکی را برای مقابله با آفات کشاورزی معرفی کردند که نه فقط برای محیط زیست و انسان مشکل ایجاد نمی کند، بلکه بسیار ارزان تر از آفت کش های شیمیایی است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، محسن کرمی مدیر عامل این شرکت نانوآفت کش ارگانیک تولید شده را یک محصول دافع حشرات، کرم و انواع آفت های محصولات کشاورزی، خصوصاً میوه ها دانست و اضافه کرد: ما با بهره‎‏گیری از خواص آفت‏‎گریزی عصاره‎‏های گیاهی و فرمولاسیون تجربی بیش از ۱۰ عصاره گیاهی این محصول را تولید و به بازار عرضه نموده ایم.
کرمی با اعلان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید ۳ هزار لیتر در روز از این آفت کش را داریم، اظهار نمود: از آنجایی که فروش آفت کش ها فصلی است و تنها در بعضی ماه ها از سال این محصول به وفور استفاده می شود، میزان فروش ما در چنین ماه هایی حدودا ۲۰ هزار لیتر است.
وی با تاکید بر اینکه آفت کش های نانویی تولید شده برای انسان و محیط زیست مشکل ساز نیست و حتی اگر روی میوه ها باقی بماند، مصرف آن موجب بیماری نمی گردد، اشاره کرد: این محصول نسبت به آفت کش های شیمیایی از قیمت بسیار پایین تری برخوردار بوده و در عین حال کارایی بسیار بالایی نیز دارد.
مجری طرح از رایزنی با خریدارانی از سوریه و افغانستان برای خرید این محصول آگاهی داد که نمونه هایی به آنها برای تست عملکرد محصول داده شده است و افزود: نانو آفت کش ارگانیک ما بر خلاف سایر آفت‏کش‎های ارگانیک موجود در بازار، عصاره تقطیری گیاهی نیست و یک نوع نانوسوسپانسیون بوده که به سبب دارا بودن عصاره‎‏های گیاهی، خاصیت آفت‎‏گریزی قوی تری نسبت به سایر آفت کش های گیاهی دارد و از طرف دیگر به سبب دارا بودن نانوذرات بافت‎‏های گیاهی، غنی از مواد غذایی است که به سادگی از سطح برگ‏‎ها جذب می‎شود.
به گفته وی قطر میانگین نانوذرات در فاز سوسپانسیون ۳۰ نانومتر است و با کنترل فرایند، امکان تغییر ابعاد نانوذرات وجود دارد. بطور میانگین ۱۰ میلی‏ لیتر از این آفت‏ کش برای یک درخت متوسط کافی است.
کرمی همچون مزیت های این آفت کش را استفاده از انواع مواد موثره گیاهی، ارگانیک بودن و فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی، بدون تأثیر مخاطره‎ ‏آمیز بر روی بافت خاک و آب، فاقد هر گونه عنصر فلزی سنگین، قابلیت جذب مواد غذایی موجود در آفت‏‎کش از طرف برگ‏‎های درختان و پوست میوه‎‏ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی، تقویت و افزایش مقاومت گیاه در سال‎‏های آتی غلظت بالاتر نسبت به سایر آفت‏‎کش ‏های ارگانیک دانست.

برچسب ها:, , ,