اخطار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار شدید باران در جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور دو اخطار از رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار شدید باران طی دو روز آینده در بعضی استان های جنوبی کشور اطلاع داده است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: امروز (۵ شهریور) رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای و با احتمال تگرگ در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی کرمان بخصوص ارتفاعات مرکزی پیشبینی می شود.

این شرایط جوی فردا (۶ شهریور) در نیمه جنوبی کرمان بخصوص ارتفاعات مرکزی و جنوب و شرق فارس دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی اخطار داده است که احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد. ازاین رو از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود. بازگشایی آبراه ها و تعویق برداشت محصولات کشاورزی به پس از بارندگی از سفارش های دیگر سازمان هواشناسی است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

این سازمان همینطور در هشدار زرد رنگی از رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، وزش بادشدید موقتی بخصوص دربعد ازظهر و اوایل شب و تندبادهای لحظه ای با احتمال خیزش گرد و خاک در بعضی مناطق اطلاع داده است.

بر اساس این اخطار امروز (۵ شهریور) این شرایط جوی در ارتفاعات هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس و روز پنجشنبه (۶ شهریور) در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیشبینی می شود.

روز جمعه (۷ شهریور) رگبار و رعد و برق در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس ادامه دارد.

سازمان هواشناسی در ادامه اخطار خود تاکید کرده است که احتمال آبگرفتگی، برخورد صاعقه و احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها وجود دارد. ازاین رو در ترددها احتیاط شود. پرهیز از چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، کنترل و بازگشایی آبراه ها و برداشت محصولات کشاورزی پس از بارندگی از سفارش های دیگر سازمان هواشناسی است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی اخطار زرد رنگ صادر می کند به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: