اراکی ها امسال چهار برابر بیشتر از پارینه در هوای سالم نفس کشیدند

به گزارش باغ من مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: تعداد روزهای پاک در اراک در شش ماهه نخست امسال، در مقایسه با زمان مشابه قبل بیش از چهار برابر افزایش داشته است.
رضا میرزائی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت هوای کلانشهر اراک در ایام سپری شده اظهار نمود: در شش ماهه نخست سال جاری ۳۲ روز هوای پاک، ۱۴۲ روز با کیفیت هوای سالم و تنها ۱۲ روز ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم که خوشبختانه تعداد روزهای پاک در شش ماهه اول سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه قبل بیشتر از چهار برابر افزایش داشته است.

وی با تاکید بر کاهش ۴۸ درصدی روزهای ناسالم نسبت به مدت مشابه در سال قبل اضافه کرد: این میزان کاهش، اتفاقی نبوده و حاصل عملکرد مناسب و اقدامات دستگاه های اجرایی می باشد که بر اساس قانون هوای پاک و تصمیمات صحیح کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک عمل کردند.

میرزایی بیان نمود: همچون این اقدامات می توان به توزیع سوخت پاک در تمامی جایگاه های استان مرکزی، قطع مصرف مازوت در نیروگاه شازند، راه اندازی تقاطع های غیرهم سطح، بهبود ناوگان شهری و گازرسانی به واحدهای صنعتی اطراف شهر اراک و کوره های آجرپزی اشاره نمود.

وی بیان اینکه سلامت مردم و شفاف سازی موضوعات زیست محیطی در اولویت برنامه ها محیط زیست قرار داشته و توجه به کیفیت هوای اراک باید بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: تعداد ایستگاه های پایش کیفی هوا در استان هم اکنون به ۱۱ ایستگاه رسیده است و این امکان فراهم است تا شهروندان بتوانند به صورت لحظه ای وضعیت کیفیت هوا را مشاهده کنند.

منبع: