ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا (اول اردیبهشت ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، بخش هایی از جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های غربی البرز و به تدریج در دامنه های مرکزی البرز سواحل دریای خزر، بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اظهار نمود: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز (۳۱ فروردین ماه) در شمال غرب و دامنه های البرز غربی افزایش ابر، گاهی همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش بینی می گردد همینطور امروز در شمال غرب، غرب و برخی مناطق سواحل غربی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و در بعضی مناطق وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: فردا (اول اردیبهشت ماه) غرب خلیج فارس بخصوص سواحل استان های خوزستان و بوشهر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) ضمن تقویت سامانه بارشی، گستره بارش مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و از بعدازظهر در شمال شرق، سواحل شرقی دریای خزر و بخش هایی از مرکز و شرق کشور و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد. شدت بارش در این روز استان های واقع در غرب و شمال غرب خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: از بعدازظهر فردا (اول اردیبهشت ماه) دمای هوا در سواحل دریای خزر و نیمه غربی کشور کاهش نسبی می یابد و بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. در این روز در خوزستان، ایلام و کرمانشاه و روز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) در خوزستان به جهت وزش باد شدید وقوع پدیده گردوخاک پیش بینی می گردد. روزهای شنبه و یکشنبه (۱ و ۲ اردیبهشت ماه) دریای خزر و روز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) خلیج فارس به جهت وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی تهران اظهار داشت: آسمان تهران فردا (اول اردیبهشت ماه) کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر در بعدازظهر رگبار باران و احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می گردد. بیشتری و کمترین دمای این روز ۲۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه) آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.