تداوم بارش در کشور، دوشنبه سامانه جدید بارشی وارد ایران می گردد

باغ من: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز هشت استان کشور بارش شدید خواهند داشت از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در اواخر وقت روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) اطلاع داد.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در دو روز آینده سامانه بارشی همچنان در کشور فعال خواهد بود، اظهارکرد: در این مدت در شمال غرب، غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، دامنه های مرکزی و غربی البرز، بخش هایی از مرکز و به صورت ضعیف تر در بخش هایی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

وی تصریح کرد: شدت بارش طی امروز (۱۵ اردیبهشت) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود. همینطور فردا ( ۱۶ اردیبهشت) تمرکز بارش ها در شمال غرب، غرب و دامنه های مرکزی البرز پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود، اظهار نمود: از اواخر وقت روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می گردد و به تدریج تا اواخر وقت روز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق می گردد.

به گفته وظیفه امروز در شمال شرق و شرق و طی فردا و پس فردا (۱۶ و ۱۷ اردیبهشت) در شمال شرق و نوار شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می گردد که در بعضی مناطق شرقی کشور وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده بخصوص در ساعات پس از ظهر، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به جهت وزش باد شدید مواج پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران در دو روز آینده اظهار نمود: فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) آسمان تهران کمی ابری، همراه با وزش باد، در پس از ظهر افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و در اواخر وقت وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. آسمان پایتخت در روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) کمی ابری همراه با وزش باد در پس از ظهر افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۸ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب ها:, , ,