تهران و البرز در انتظار بارش شدید، خیزش گرد و غبار در خوزستان

باغ من: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید در ۱۰ استان طی امروز (۱۸ اردیبهشت) اظهار نمود: فردا (۱۹ اردیبهشت) شدت بارش در جنوب کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، شمال غرب فارس و استان های البرز، قزوین و تهران خواهد بود.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در نیمه غربی کشور، دامنه های البرز مرکزی و به تدریج بخش هایی از مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ پیش بینی می گردد.

وی تصریح کرد: شدت بارش امروز (۱۸ اریبهشت) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی و شمال خوزستان پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور این سامانه بارشی فعال خواهد بود، اظهار نمود: شدت بارش در روز پنجشنبه در شمال شرق خوزستان، جنوب ایلام و شمال کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می گردد همینطور این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در کشور فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: از پس از ظهر امروز و طی فردا (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت) وزش باد شدید جنوبی در اردبیل و گیلان پیش بینی می گردد همینطور فردا در اغلب مناطق کشور بخصوص استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و شرقی و نیمه شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می گردد که در بعضی مناطق شرق و جنوب شرق وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار نمود: امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت) در خوزستان وزش باد شدید پیش بینی می گردد که می تواند باعث خیزش گرد و خاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود همینطور از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها با اشاره به شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا ابری همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای پایتخت در این روز ۲۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. همینطور تهران در روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب ها:, , ,